Svara
2011-04-18, 17:08
Medlem
123psyks avatar
Hall dr!

Har egentligen ingen strre resa att bertta om denna gng, men tnkte att denna kunde passa bra som en debut-rapport ifrn min sida. Jag tnker inte rabbla upp tidigare erfarenheter eller annat krafs utan gr nu direkt p sak - undrar ni ngonting r det bara att frga. Jag hoppas att ngon kommer uppskatta lsningen ven om den hr rapporten kanske inte r jtterolig att lsa, frmst p grund utav att jag har skrivit den mest fr min egna skull. Enjoy!

Igr beslutade jag mig fr att ta en lg dos svamp. Beslutet kom ganska s abrupt och mest i brist p saker att gra. Det fanns sedan ett tidigare tillflle kvar en del i frysen som nu skulle passa perfekt fr mitt syfte. Egentligen vet jag inte exakt hur mycket det var jag tog, men ungefr 2 gram. D jag annars grna vill ha ett syfte med mina resor ut i rymden beslutade jag mig att p grund utav de svra beslut som lg framfr mig, att ta det relativt frsiktigt.

Impusliv som jag r s frskte jag att hlla mina frvntningar s lga som mjligt vid det lite frhastade intaget. Jag ville se vad svampen egentligen hade att erbjuda mig utan att tro p en viss nskad effekt. Vdret var fortfarande relativt varmt frutom de svalare vindarna som svalkade sknt. Vrknslorna var p topp d solen fortfarande sken fint ver innegrden ven fast klockan nrmade sig 20.00. Direkt efter jag hade svalt de f klunkar svamp-te som fanns kvar s brjade jag frbereda en joint. Det r alltid sknt att ha ngonting att pilla med under tiden man vntar, dessutom hjlper det mig att inte tnka p illamendet som alltid uppstr i brjan.

Magen var lite smtt orolig och saker och ting hade sakta brjat glida omkring inne i kket d jag beslutade mig fr att jointen nu var klar och det var dags att ta sig ut. Jag bytte snabbt om till lite bekvmare klder innan jag frundrande tog mig ut p balkongen. Jag rkte i lugn och ro medan effekterna av svampen gjorde sig mer och mer bekanta. De stenar som balkongen bestod utav gled nu harmoniskt runt och grset p andra sidan grden sg ut att svaja i vinden samtidigt som det smlte ihop till en enda rra.

D jag rkt upp och stllde mig upp pmindes jag snabbt om tv fenomen som jag under den njutbara stunden p balkongen glmt bort. Fr det frsta s frst jag ordentligt, och fr det andra mdde jag nu vldigt illa. Jag tog ett snabbt beslut att inte frska spy d det nd inte skulle hjlpa. Trots att jag blev lite oroligt av att nstan knna mig febrig s hll jag mig lugn. Denna dos skulle inte kunna ta mig bortom all tings nde.

Jag frskte fokusera p min dator och lsa lite men gav upp lika snabbt som jag hade brjat. Det var rtt svrt att utskilja vad som stod p skrmen samt att jag nu mer knde mig som ett litet barn i sinnet. Var mening tog mig mnga frsk innan jag kunde frst innebrden och dessutom kndes det rtt ondigt att frska sig p att lra sig ngonting nytt p det viset nu. Sagt och gjort lades datorn bort med lite musik fortfarande spelandes p en lg volym. Om jag inte minns fel var det faktiskt ngon form av hiphop.

Jag brjade se mig omkring i rummet och upptckte att det sg ut som att jag var i ngot slags cirkelformat rum som tycktes snurra. Frmst med tanke p hur frgen p vggarna rann. Tnk er sturkturen av ett 2D pariserhjul, ungefr. Jag blev n en gng pmind om att jag mdde ganska illa och knde mig faktiskt lite smtt ksjuk, ngonting jag aldrig brukar uppleva annars. Jag brjade fundera p mig sjlv och de beslut som lg framfr mig fr att tnka p ngonting annat. Besluten som p ett eller annat vis skulle avgra min kommande framtid. Ngonting som jag drar mig ifrn att bestmma mig om p grund utav flera olika skl.

Jag ansg att det var dags att komma fram till ngonting, men jag visste inte riktigt hur. Illamendet hnge tyvrr fortfarande kvar trots att det nu gtt ver 2 timmar sedan intag, ngonting som jag heller inte var van vid. Jag frskte uppgivet att tnka bort det genom att bdda ner mig och frska gra en joint till. Under tiden jag knepade med jointen s kom tankar s som fljande upp:

"Gillar jag egentligen psykedeliska droger?"
"Har de ngonting med min framtid att gra?"
"Borde jag verkligen leva mitt liv s som jag gr?"

Jag blev lite illa till mods d jag knde att ngonting inom mig hll p att ske. En frndring som kndes som att den var utanfr mitt rckhll. Svampen spelade stor roll i min oro, men den hade helt klart funnits dr ven om jag inte hade tagit denna drog. Jag gick ngra varv fram och tillbaka i lgenheten och funderade p allt mellan himmel och jord d jointen hade rullats och avvaktade med att tnda den. Jag ansg den att f agera som en belning efter jag har samlat ihop mig lite.

Efter en stund gick jag ner fr trappan fr att g p toaletten och blev fortfarande invaderad av tankar som ifrgasatte mig sjlv. Jag blev lite shockad men beslutade fr att inte ge med mig, att istllet lita p mig sjlv och min intuition. Jag hade ett tyst pepp-talk med mig sjlv samtidigt som jag tvttade hnderna och inspekterade min underliga spegelbild. Jag kommer frmst ihg en av mina tankar som ld:

"Jag ska aldrig mer lta mig frndras eller skrmmas av en hallucinogen."

P vgen upp fr trappan och pvg mot jointen skrattade jag tyst fr mig sjlv och tnkte:

"Yeah right! Som om det kommer att hlla..."

P balkongen stod jag och beskdade den nu mrka kvllshimlen. Hyreshusen sg ut att smla ihop till en stor och kladdig klump av energi vilket jag tyckte var ytterst roande. Jag tnkte att enbart naturens egna enegri kan se shr vacker ut och tog nnu ett djupt bloss p min trogne och belnande vn. D effekterna av svampen ven nu lite smtt brjade dala s stod jag mest stilla och njt av den friska kvllsluften. Efter en stund s ansg jag mig att vara klar med kvllen och jag knde ett stort lugn inom mig. Jag visste nu att jag skulle kunna besluta mig fr rtt sak ven om jag nnu inte hade det frdiga svaret p mina frgor och tvivel. Jag t lite mat, som sjlvfallet under kvllens gng hade glmts bort, och njt utav vetenskapen att ven om jag ibland ifrgastter mig sjlv s kan jag i slutndan alltid lita p min magknsla.

Summering:

Jag har frskt att f med s mycket som mjligt utav det som hnde igr men har valt att behlla en del detaljer fr mig sjlv. Frmst om vad jag faktiskt funderade p under kvllen. Dremot tror jag inte att de hade tillfrt s mycket till sjlva rapporten d jag tror mig att ha ftt fram knslan igenom resan nd. Och frresten, tack fr din tid.

All kritik r vlkommen!
Citera
2011-04-18, 19:13
Medlem
Annorlunda rapport, men trevlig att lsa. Du skriver vldigt bra, men du borde frska blanda in lite mer tankar och knslor !
4/5 !
Citera
2011-04-18, 22:42
Medlem
daicazzos avatar
s du blev snurrig, illamande osv...
inget galet?
Citera
2011-04-19, 11:05
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomal
Annorlunda rapport, men trevlig att lsa. Du skriver vldigt bra, men du borde frska blanda in lite mer tankar och knslor !
4/5 !

Jag vet att denna rapport som sagt blev lite tankebefriad. Mest p grund utav att om jag skulle skriva allt som tnktes s riskerar jag att outa mig sjlv lite vl mycket. Det blev en vldigt personlig tripp hehe. Tack fr din kritik! Ska se till att terkomma med en lite utfrligare rapport s fort en lite mer krvande och frgglad resa har klarats av.

Citat:
Ursprungligen postat av daicazzo
s du blev snurrig, illamande osv...
inget galet?

Det beror p hur du tolkar galet. Just denna tripp tog jag en lg dos vilket gr att jag inte fr allt fr mycket hallucinationer. Hade du lst min inledning(?) s skrev jag ganska tydligt att jag inte var ute efter en resa ut i kosmos. Drav valde jag att skriva om det som pverkade min tripp mest, vilket var de berg- och dalbana liknande knslorna som svampen tenderar att medfra... Du kanske kommer gilla kommande rapporter bttre, vem vet. Tack fr att du lste i alla fall.

EDIT: Kunde inte hlla mig frn att bjuda p mer, skrivandet var fan i mig roligt. Tyvrr kommer jag inte kunna skriva en rapport om den hr trippen, men detta och lite mer minns jag i alla fall otroligt starkt n idag.

https://www.flashback.org/sp30171388
Senast redigerad av 123psyk 2011-04-19 kl. 11:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in