2011-04-18, 18:47
Medlem
Kannans avatar
Jag älskar att göra beats, loops, osv i framförallt Reason. Men jag tycker det är lite väl omständigt och krångligt (ja, jag har väl inte lärt mig det riktigt än) att sätta ihop sina samplingar och beats till en färdig låt i det programmet, likaså Logic.

Finns det nåt smidigt program som fixar detta? Har provat GarageBand, men jag kan inte importera mina filer dit.
Citera
2011-04-18, 18:50
Medlem
GreenCells avatar
Testa Ableton Live! Alla program passar olika personer, beror lite på hur man jobbar, men Ableton är ett program jag har lärt mig uppskatta väldigt mycket, främst för hela idén med arrangement och session view. Du kan ju kolla in lite videor på youtube och se om det kan vara nåt att ha.
Citera
2011-04-18, 20:38
Medlem
Har du logic så är det inte speciellt krångligt, gör du hiphop eller? Jag kan rekommendera att skaffa Fxpansion Guru till Logic, en fin lite trumsampler typ där du snabbt gör beats, slänger in dina wavljud, hihats, kicks osv. Sen när du gjort ett pattern kan du bara dra ut det i arrangefönstret i logic så finns det där i vanlig midi-information. Sen kan du gå vidare och skriva pattern 2 i Guru utan att pattern 1 blir berört.
Citera
2011-04-19, 00:15
Medlem
Kannans avatar
Abletons layout är bra, ja, men känner inte att jag har samma möjligheter att mixa ljuden på samma sätt som med Reason.

Den där logic-patchen ska testas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in