Svara
2011-04-21, 17:34
Medlem
billybombs avatar
Innan jag börjar, detta var en upplevelse precis mellan underbart och obehagligt. All text är relevant, det är därför jag ursäktar redan nu om du inte gillar en vägg med text, men jag var bara tvungen att berätta det såhär.

Det här är min historia om min första riktiga tripp på magiska tryfflar. Detta var andra gången jag trippade på tryfflar men den här gången var allt så mycket klarare och det enda jag kommer ihåg från första trippen var bara massa retardness. Värt att notera att det var dagen efter första trippen.

Platsen var Amsterdam och det hela började med en tripp ner till smartshopen precis vid hotellet för att köpa. Dagen innan hade jag kört 10g Atlantis så den här gången blev det en 15g Atlantis. Min kompis köpte också en 15g och en tredje kompis körde inget. Platsen för trippen kom vi överens om hotellrummet med teven på. Därutöver la jag på a state of trance yearmix 2010 som musik i hörlurar.

Jag åt upp hela mitt paket på 15g, min kamrat käkade 12g så jag käkade upp hans rester, totalt käka jag alltså 18g. Vi bestämmer oss för att ta en cigg 10 minuter efter tryfflarna. När vi kommer tillbaka till rummet känner vi att det är något som är på g iaf. Man börjar känna lite konstig i magen men inget mer med det och lägger mig för att glo på lite teve för att slösa på tiden lite.

Lite över en timme sen jag käkade börjar jag känna mig som en del utav det som händer på teven. Det var i princip bara reality-tv vi kollade på och om något var allvarligt kände jag mig spänd, var det något bra som hände mådde jag bra. Därutöver kom en del helt cp-garv lite då och då.

Sen började det sjukaste jag någonsin varit med om i mitt liv...

Det hela började med att jag tittade upp i taket och såg konstiga mönster och mina tankar flyger iväg till en annan värld. Jag börjar inse att jag har hamnat i en helt annan värld och börjar undra hur länge jag har varit där. Jag inser att jag har varit där hur länge som helst. Jag håller på och lever i en helt annan värld och jag är övertygad över att jag kan leva där hur länge jag vill. Det som var så grymt med världen var att den var fylld med underbarheter och glädje. I min värld fanns ingen ångest, ingen behöva gå upp och jobba...inga bekymmer helt enkelt.

Jag stirrade på saker och fastnade jävligt lätt på objekten. Enligt min nyktra kompis stirrade jag på en sak i en 20 minuter ungefär. Det kändes självklart som en evighet för mig.

Jag accepterade nu att jag levde helt i min egna perfekta lilla värld helt för mig själv. Min kompis gick för att köpa lite weed och när han lämnade rummet kändes det som att han hade lämnat min värld för att någon gång senare återvända. Men han var borta, som att acceptera att en nära anhörig har gått bort. Han var borta en evighet i min värld, men det visade sig att han var borta i ungefär 15 minuter bara. Det var en konstig, men skön, känsla när han återvände till "min värld".

Sen började jag bli lite mer medveten om att det är inga problem alls att leva i min värld. Men jag måste ändå komma ihåg min kropp finns fortfarande i den riktiga världen och jag måste följa de regler som finns där. Då börjar jag bli lite skrämd av tanken av att vara fast i min värld för evigt, även efter tryfflarna har slutat verka. Men jag känner att jag kan kontrollera allt ändå, att det är lungt.

Sedan efter drygt 5 timmar har jag peakat färdigt och det dyker upp enstaka aftershocks av tryfflarna drar alla ut för att röka bland det finaste AK-47 jag nånsin rökt. Men jag är fortfarande fast i tryffellandet. Enligt mina kompisar var jag fortfarande helt borta även efter vi rökte weedet. Men det är då det slår mig vad jag är fast i.

Min "värld" var egentligen drömmar. Vad brukar drömmar vara? Oftast väldigt random saker och väldigt konstiga sådana. Det var exakt det jag hade varit med om. Fast med en väldigt stor skillnad. Jag hade fyllt mina drömmar med det jag såg. T.ex. när jag höll på att peaka såg jag upp i taket och de saker jag insåg av att titta på just den punkten var exakt det drömmen handlade om. Jag börjar inse att jag måste ut ur drömvärlden på något sätt men vet inte hur.

Men det är då det slår mig...jag hade varnat mig själv redan innan jag gick in i världen att det här är väldigt grymma grejer jag ger mig in på, men det är också ett farligt område. Men jag valde att gå in i världen och fick nu betala priset. Jag börjar småpanika i huvudet, garvar som ett cp på en bänk mitt i Amsterdam och försöker komma på hur jag ska ta mig här ifrån. Jag börjar tänka på ifall jag kanske även har sagt åt mig själv vad jag måste göra för att ta mig ut.

Och då kommer jag på det! För att dämpa effekterna av svamp/tryfflar ska man äta/dricka något med mycket socker. Detta är något vi fick tips av kassörskan i smartshopen, men jag intalade mig själv att det var jag själv hade berättat om vägen ut. Vi går och äter den största måltiden någonsin på KFC och jag äter drygt 2-3 McFlurrys på det. Och sen känner jag hur jag är ren från tryfflarna, jag har kommit tillbaka till den riktiga världen.

Det är lite svårt att berätta exakt hur upplevelsen var, men såhär i efterhand inser jag mer och mer vad tryfflarna gör med en. Min uppfattning är att någon tar en pinne, kör in den i hjärnan och gör äggröra av den. Så galna grejer känner jag att den gör. Det jag var med om var verkligen helt underbart. Jag menar...vem har nånsin kunnat göra det. Det är en dröm i sig att leva i en dröm. Men tankarna man får kan ta kål på en.

Detta var min andra tripp på tryfflar, men första gången jag trippade på riktigt. Jag vet inte om jag nånsin kommer att kunna göra det igen, eller om jag ens vill.

Vad är det jag har varit med om? Är det någon mer som också har varit med om liknande? Är det det här tryfflar går ut på? De här frågorna går runt i min hjärna hela tiden...och frågan är om jag nånsin kommer att komma på det utan att ta tryfflar igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in