2011-04-22, 13:19
Medlem
Cerises avatar
Hur gör folk när de tar sångrösten ifrån en gammal låt och ändrar bakgrundsmusiken och på sätt gör en ny mix av den gamla låten?
Citera
2011-04-22, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Hur gör folk när de tar sångrösten ifrån en gammal låt och ändrar bakgrundsmusiken och på sätt gör en ny mix av den gamla låten?

Om jag förstår dig rätt så menar du "acapella". "Acapella" är tex. "Stereo Love" fast bara rösten/sången. Det finns inte direkt något program som kan filtrera bort ljud och bara få rösten kvar (tror jag?). Annars är det bara att söka på Google som tex "Stereo Love Acapella" sen borde du få träffar. Du syftar på remix nu hoppas jag? (Så att jag inte är helt ute och cyklar). Sen är det bara hitta rätt tempo på acapellan och göra en remix :-)
Hoppas att det var det du ville ha svar på :-)
Citera
2011-04-22, 14:20
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowtunerz
Om jag förstår dig rätt så menar du "acapella". "Acapella" är tex. "Stereo Love" fast bara rösten/sången. Det finns inte direkt något program som kan filtrera bort ljud och bara få rösten kvar (tror jag?). Annars är det bara att söka på Google som tex "Stereo Love Acapella" sen borde du få träffar. Du syftar på remix nu hoppas jag? (Så att jag inte är helt ute och cyklar). Sen är det bara hitta rätt tempo på acapellan och göra en remix :-)
Hoppas att det var det du ville ha svar på :-)

Jaha, då förstår jag, tack!
Ja jag menade remix
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in