Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-23, 11:07
Medlem
bleam123s avatar
Hej! Har spelat lite pingis nu, och allt oftare spelare jag och är "helt okej" Har en hyfsad backhand men min forehand tåls att tränas på, bor i student korridor så vi spelar en del pingis mot varandra och nu vill jag ta klivet upp och spöa arslet ur lite folk.

En i korridoren har ett eget rack som är 4-5 stjärnigt. Vilken skillnad de var o spela med en sådan jämfört med ett rack för 50kr.

Jag är högerhänt samt ganska aggresiv i min spelstil, självklart kan man spela lite "safe" ibland också. Men jag föredrar att leda spelet.. Tips på racket?

Har själv spanat lite, och vill inte lägga allt för mycket pengar.. Men vad tros om följande racket?
http://www.pingis.se/yasaka-racket-world-p-864.html (Kontroll 80, Spin 70, Fart 70) Ganska bra?
Vill gärna ha bra kontroll på mitt kommande racket.

Eller denna

http://www.lannasport.se/sv/articles...ingsrack-donic
Attack 90, Spin 70, Kontroll 60. Vad tror ni? Vill kunna göra några rackabajsare och ändå ha kontroll!

Tack på förhand!
Citera
2011-04-23, 11:25
Medlem
Manboiiis avatar
Får jag bara ställa en fråga?

Hur kan man fastställa
Attack
Spin
Kontroll
på ett pingisracket?
Citera
2011-04-23, 11:38
Medlem
Capeenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Får jag bara ställa en fråga?

Hur kan man fastställa
Attack
Spin
Kontroll
på ett pingisracket?

Är inte insatt i det men en snabb tanke är beroende på vilken friktion det är mellan racket och boll så påverkar det spin eftersom mer friktion ger mer spinn och vice versa.
Citera
2011-04-24, 10:46
Medlem
bleam123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capeena
Är inte insatt i det men en snabb tanke är beroende på vilken friktion det är mellan racket och boll så påverkar det spin eftersom mer friktion ger mer spinn och vice versa.
Antar att de stämmer, gummi påverkar också samt vilket träslag osv..
Citera
2011-04-24, 10:48
Bannlyst
Rött : Mark V 2mm
Svart : Agaton V 1,5mm
Stomme : Hasse Alser

(Oldschool)
Citera
2024-12-21, 11:24
Medlem
Bumpar en gammal tråd! Vilket rack ska man köpa? Jag har testat cybershape 5 star och det gillar jag. Funderar på att köpa CARBON PLUS CYBERSHAPE - 5-STAR men är det vettiga gummin eller är det bättre att köpa något annat? Jag slipper helst att hålla på med att sätta på egna gummin då det säkerligen inte kommer bli bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in