Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-25, 20:54
  #1
Medlem
ponera att jag besitter en annan persons bankkonto (har person nr och förenklad-inloggningskoden). är det möjligt att göra överföringar? i så fall, kan jag bli spårad?
Citera
2011-04-25, 20:55
  #2
Medlem
Ultimatrixs avatar
https://sslpro.org/ ha så roligt
Citera
2011-04-25, 20:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
https://sslpro.org/ ha så roligt

så med proxy kan de alltså inte spåra mig? vad är straffet om jag skulle bli påkommen? summan rör sig runt 5-100 000
Citera
2011-04-25, 21:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnmannen
så med proxy kan de alltså inte spåra mig? vad är straffet om jag skulle bli påkommen? summan rör sig runt 5-100 000

hallå, tacksam för svar! vad är straffet om man skulle bli spårad, eller skulle dom kunna bevisa det ens? tänker inte ens föra över pengarna till mitt konto isf
Citera
2011-04-25, 21:16
  #5
Medlem
b0gfettos avatar
Nej, du kan inte göra överföringar till andras konton med förenklad inloggning.

Vad är det för jävla topic?
Citera
2011-04-26, 04:50
  #6
Medlem
b0gfetto har rätt det går inte.

Även om det nu skulle gå så är du nog rökt i vart fall (bankerna har en förbaskat bra säkerhet) och även om de inte lyckas spåra din IP så vet dom ju vart pengarna tar vägen och den eller dom som står på det kontot kommer inte vilja bli dömda för stöld etc utan lär peka ut riktningen till dig ganska omgående.

Straffet lär nog röra sig om några år i vart fall (uppsåt, bedrägeri och stöld) men mer exakt vet nog någon annan här.
Citera
2011-04-26, 06:57
  #7
Medlem
jmpESPs avatar
Vadå ska du föra över pengar till ditt konot och hoppas att de inte ska kunna spåra dig?
Något hänger inte ihop riktigt...
Citera
2011-04-26, 12:13
  #8
Medlem
deyys avatar
Om du nu skulle kunna överföra pengar,vilket konto hade du tänkt före över det till?
Känns ju riskabelt att flytta över 100 000kr till ditt egna konto. Går väl att lösa med en målvakt som tar smällen.

Sen tvivlar jag att du besitter kunskapen att hålla dig tillräckligt anonym. Men läs runt lite så ska du nog hitta hur du klarar dig ;-).
Citera
2011-04-26, 20:17
  #9
Medlem
chaoswithins avatar
Om offret har Nordea, och har överfört pengar via telefonbank till dig innan kan du föra över upp till 5'000:-/dag utan signatur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback