Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-04-26, 16:39
Medlem
Gtths avatar
Hej hall Flashbacks Kultur del! Vet inte riktigt om jag placerat den hr trden rtt men, annars fr ngon mod jtte grna flytta den rtt!

S, sitter och arbetar med Egyptisk kultur och r nu inne p Hieroglyfer! Hur man mlade dem, vilket material man anvnde, hur sg arbetsdagen ut m.m. Har kommit en bra bit in p arbetet, ringt runt till diverse museum men inte med mycket framgng alls. S, tnkte att jag kunde frga hr om ngon vet mer om just dessa mlningar frn det forntida Egypten!

All information & hjlp r djupt uppskattad

Mvh!
Citera
2016-07-08, 20:17
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Egypten hade tv perioder d riket florerade. Dels den under teknologins uppkomst 5000 f Kr. och r 30 e Kr. Under Kleopatras styre, d riket snart skulle komma att ing i det romerska.

Egyptierna sg sina hrskande faraoer som gudar och det fanns en morbid fascination fr dden. Nr en farao dog genomfrdes en rit som pgick i flera veckor. Det finns kllor som sger att en Farao, Ramses II hade omkring femtio sner.
Citera
2017-02-14, 14:57
Medlem
Har inte stenkoll p just hieroglyfer men en person du skulle kunna f inspiration av r Graham Hancock p youtube.

Edit: Oj sg just att jag bumpade en vldigt gammal trd. Dock r GH nd ett steg att f inspiration frn.
Senast redigerad av DoesntCare 2017-02-14 kl. 14:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in