Axen-Ohlin bölar i pressen.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...619703,00.html
Citat:
Hon är oroad över utvecklingen.
- Någonting måste göras och det nu. Det får inte vara så att jag och mina barn, eller mina kompisar, inte kan gå på fotboll av rädsla för att bli nedslagna. Det är helt oacceptabelt.
Eller hur? Hur i helvete kan man vara rädd för att gå på fotboll i Sverige? Seriöst, det här är ju en så förbannat löjlig debatt att man blir mörkrädd. Att sedan uttalanden av den här karaktären kommer från en av de verkligt inflytelserika personerna i Stockholm skrämmer än mer.
Lagrell, den gamle pajasen, är för en gångs skull rätt ute. Han har väl insett att det är dags att han nån gång tar fotbollens parti emot idioterna.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...619702,00.html
Citat:
- Hon försöker bara fiska röster. Och det är inte första gången, säger Lars-Åke Lagrell.
Bra där Lagrell! Men sen går idioten vidare med att säga:
Citat:
Han skräder inte orden.
- Det vore bättre om Axén Olin lade kraften på att hjälpa föreningarna att stänga ute bråkmakare, säger Lars-Åke Lagrell.
Vad gnölar han om? Han och pk-etablissemanget som helst av allt vill reducera och förstöra fotbollen på samma sätt som hockeyn demolerats har ju fått sin våtaste dröm uppfylld iom den nya huliganlagen. Lag är väl egentligen mycket sagt eftersom det snarare är frågan om ett beställningsverk efter lång tids dravlande om vart ansvaret ligger för kravaller i samband med matcher.
Axén Ohlin ser ju naturligtvis till att få med den gamla fina litanian om kostnader också.
Citat:
Tidigare har hon krävt att klubbarna ska vara med och betala för säkerheten på och kring arenorna.
En högriskmatch i Stockholm kostar till exempel från en halv miljon kronor och uppåt - beroende på motstånd.
- Det går åt mycket resurser till fotbollen och jag tycker att klubbarna också måste vara med och finansiera, säger Axén Olin.
Man blir så trött på alla dessa idioter som uttalar sig i tid och otid och bara ser på saken helt enkelriktat!
Citat:
Sportbladets artikelserie "Hotet mot fotbollen" har väckt stor uppmärksamhet och i dag får polisstyrelsens ordförande i Stockholm Kristina Axén Olin ge sin syn på saken.
Vilket jävla hot? Vad är det för svammel? Det har aldrig varit så lugnt och fridfullt att gå på fotboll i Sverige som de senaste åren. Kravaller på och omkring arenor är (i princip) ett minne blott och firmorna vill inget hellre än att sköta sin business i avskildhet.
Men visst, dom kan ju inbilla sig att dom kommer att kunna göra om fotbollen till en medeklassanpassad sport för hemmafruar och tjänstemän från förorten som minsann kräver lugn och ro på läktarna så dom kan höra vad bänkgrannen säger då dom diskuterar melodifestivalen och skryter över sönernas framfart i pojklagen.