Svara
2011-05-01, 23:45
Medlem
creamos avatar
2 Bakfulla grabbar och en keeper tar ett tåg till Stockholms yttre delar för att vandra in i en skog och trippa på självaste valborgsmässoafton. Själv hade jag aldrig tagit syra tidigare. Jag la den lilla lappen under läppen runt 13.00 och tände en jolle för att vänta på en trevlig upplevelse i svensk vårnatur.

Då jag inte ville titta eller veta vad klockan var är det lite svårt att säga när jag tog på mig mitt påslakan jag hade med min som en muslimsk kvinna och kröp ihop till en sten och hoppade runt av skratt. Ni som var ute den dagen kanske minns att det var stackmoln och lite kyligt då solen gick i moln, detta gjorde hela upplevelsen lite förstörd då jag frös i mellan åt. Våran keeper hjälpte oss att hitta en ny plats bredvid en hästhage som var mer i lä från vinden. Ena sekunden var allt bäst och helt sjukt vackert, blommorna dansade, molnen och himlen var som bensenringar, träden vinkade (o.s.v).. Sen kom skuggan och det kalla. Jag satt obekvämt, orolig i kroppen, rastlös ville röra på mig, små nojade att någon skulle komma från hagen... Det gick verkligen fram och tillbaka, men det var aldrig så att jag var rädd eller liknande.
Hade förväntat mig mer av all time happy high som extasy fast med visuals, men det var lite mer bodyload och tyngre för kroppen än jag trodde.

Vad fan tror ni händer när jag är som mest jävla trippad och solen kommer fram, jo det kommer en häst (på riktigt). En vit magisk häst som tittar på mig och har svävande hår . Hade jag haft en farm med djur hade jag ätit syra lite oftare tror jag! Sen kommer det en kvinna ridande i skogens horisont det var första främlingen jag såg och det var en sjuk upplevelse .

Runt 17.30 var vi tvungna att börja röra på oss p.g.a kyla och senare planer för kvällen, allt skräp vi hade lämnat om kring oss kändes jätte jobbigt att ta hand om. Sönder brända bilder av Petter vi hade haft ritual med, papper vi hade ritat på, korv vi hade grillat men inte ätit massa påsar med skräp, fotboll aaaaah
Vandringen mot tåget var bland det bästa på dagen förutom hästen förstås, våren hade verkligen fått alla små blommor att dansa för mig och allt var så grönt och vackert jobbigt var det dock när det helt plötsligt var folk och bilar över allt. Man kände sig lite uttittad, kan ha att göra med att jag såg rätt slirig ut med ruffigt hår. Det var inte för att vi hade konstiga ögon eller liknande...

Tåget var verkligen galet att åka med, framför mig satt en karaktär från Matrix en Kines man/kvinna (förstod aldrig riktigt könet). Allt kändes som filmen "Waking life" utanför.

jadajadajada kom hem skillade med milkdrop till winamp runt 19.00. Började äntligen dricka mitt vin hade hade konkat på hela dagen :P.. Drog till en livespelning med taxi och satte mig ner på en stol och landade till ett Norskt band som sög skit men det kändes as nice ändå. Att allt kom tillbaka till mig och man var varm och satt skönt!

Dagen efter: Sov rätt gott från 05.00 till 11.30. Lite tung i kroppen annars helt guld, mindre bakis än man brukar vara en 1 maj

Avslutande ord för er som sak trippa i en skog: Klä på dig ordentligt, ät lite smått innan och ta inte med för mycket mat och sprit, rök jolle (rulla innan!!), se till att vara lite HC och inte vara psykiskt ostabil och fisförnäm och dra där det inte finns några jobbiga människor. Blir de en nästa gång ska jag längre ut i skogen där man verkligen kan skrika och vara sig själv fast då har jag nog med mig en gps , man har inte så bra koll på vart man är haha.
Citera
2011-05-02, 01:09
Medlem
creteks avatar
1/5 dåligt beskrivet, du får trots allt en etta eftersom du hade orken och skriva.
Citera
2011-05-02, 01:22
Medlem
creamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cretek
1/5 dåligt beskrivet, du får trots allt en etta eftersom du hade orken och skriva.

Fick G i svenska A, ingen stjärna helt enkelt. Kände när jag skrev att det var rätt svårt att beskriva en så sjuk stund i mitt liv. Nu är det dokumenterat hursomhelst
Citera
2011-05-03, 14:46
Medlem
Sandtags avatar
3/5 Jag gillade beskrivningen på hästen, fick mig att vilja trippa bland djur
Citera
2011-05-03, 15:26
Medlem
Tuvtramps avatar
Av mig får du 3/5 bara för att ni var ute och mötte upp våren.
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
3/5 Jag gillade beskrivningen på hästen, fick mig att vilja trippa bland djur
Det är precis som djuren förstår på något mystiskt vis och att det är lättare att interagera med dessa än med random främling man råkar på.

Jag väntar nog lite till med sommarens utomhustripp så det är lite varmare på kvällen/natten men sugen blev jag.
Citera
2011-05-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Det är precis som djuren förstår på något mystiskt vis och att det är lättare att interagera med dessa än med random främling man råkar på.
Instämmer! Har aldrig blivit så uttittad av en hund (på över 30 meters håll) som på syra. Han stirrade verkligen i ett tills husse ryckte ur honom ur hans trans.
Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in