2011-05-06, 00:45
Medlem
paprikaflickans avatar
Det är en sån sak som jag ser i många jobbanonser. Har förstått att man sitter i något bokföringsprogram och gör saker med fakturor men vad innebär det mer ingående? vad fyller det för funktion? vad gör man mer exakt? vilka program brukar användas? undrar bara.
Citera
2011-05-06, 00:57
Medlem
99stoffe99s avatar
Att kontera betyder att förse till exempel en faktura med värden för konto, kostnadsställe, projektnummer och liknande som behövs för att bokföra fakturan på rätt sätt.
Citera
2011-05-06, 06:20
Medlem
paprikaflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99stoffe99
Att kontera betyder att förse till exempel en faktura med värden för konto, kostnadsställe, projektnummer och liknande som behövs för att bokföra fakturan på rätt sätt.
okej, men hur gör man och så? i ärlighetens namn börjar jag bli lite desperat efter ett jobb och tänkte fejka lite erfarenhet, men vill ju ej göra bort mig om jag kommer på intervju
Citera
2011-05-06, 20:09
Medlem
sergays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paprikaflickan
okej, men hur gör man och så? i ärlighetens namn börjar jag bli lite desperat efter ett jobb och tänkte fejka lite erfarenhet, men vill ju ej göra bort mig om jag kommer på intervju

Det här är verkligen inte ett spydigt svar (jo, lite), men du skulle verkligen tjäna på att lära dig googla. Ska du fejka kunskap, måste du besitta grundläggande kunskaper om hur du hittar information på internet.

Det kommer ju göra det väldigt mycket enklare sen när du väl sitter på ett jobb ska utföra något du inte ens vet vad det är.

Kan du inte beskriva anledningen till varför du frågar här först? Är det lathet som är svaret, kommer du nog få svårt att klara dig på ett riktigt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in