Citat:
Ursprungligen postat av sturestolpskott
Jag ska som ett projekt i skolan under ett halvår bygga upp ett varumärke... jag har en ganska klar bild i huvudet av vilken "image" vårt företag ska ha. Det enda som fattas är en produkt att sälja. Denna vill vi helst importera, från Kina eller något annat land till riktigt lågt pris för att sedan själva bygga upp en bild av denna produkt som gör att vi kan sälja den till överpris. Produkten vi säljer ska alltså bli en "märkesvara" och vi kommer bara sälja den och inget annat.
Ett smycke, ett plagg, en pryl, något elektroniskt, ett köksverktyg, ett biltillbehör, ja i stort sett vad som helst så länge det är ganska litet och lätt. Vi har inte råd att hyra containerplats på fartyg.
Ni kanske kan sälja 1000 t-shirts. 100 första kan man sälja lite fritt. de 900 resterande får man endast av ett nummer som står på de första T-shirtsen. (Ska man köpa T-shirt sedan så måste man alltså ha ett nummer som stämmer överräns med en av de första 100 T-shirt:sen. Detta kanske leder till att vissa vill ha en produkt som inte alla kommer få.
Ursäkta "den fina" förklaringen men hoppas jag gör mig åtminstånne lite tydlig. Ideen är nog inte heller den bästa men den ploppade upp under någon minut.