Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-30, 18:57
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Hej! Behöver lite råd angående en affärside jag har.
Jag tänkte utnyttja min datorkunskaper och tjäna lite pengar.
Min affärside är att erbjuda support och råd.
Ex:
- Virus/Spyware-borttagning
- Installation av Program/Drivrutiner
- Optimering
- Internetproblem och felsökning
- Backup
- Allmänna råd

Utrustningen jag tänkt använda är min bärbara dator, bärbara hårdisk och DVD-skivor och ett mobilt bredband. Och att jag sedan gör hembesök.

Jag jobbar som tidningsbud, och har haft ca 3 olika distrikt det senaste året, vilket innebär att jag har tillgång till portkoder osv till uppskattningsvis 2000-3000 lägenheter = Gratis direktreklam
Tänkte även sätta upp lite lappar i de olika mataffärerna här i närheten.

Nu till min fråga: Vad är rimligt att ta betalt?
Jag tänker mig en fast summa på 150-250kr oavsett tid det tar.
Vad tycker ni? Har ni några övriga råd?

Det kan fungera bra. Gör du rätt så får du mycket kunder, men försök sälja datordelar också. Sedan hade jag tagit 250 kr istället för 150 osv. Tror inte kunderna blir för bekymrade om du utför reparationen hemma hos dem. Men det är säkert bra med ett fast pris oavsett hur lång tid det tar.
Citera
2008-10-30, 21:54
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
De absolut bästa sätten att tjäna pengar är följande:

1: Sno mobiler och sälja

2: slå ner folk ta allt dom har på sig och sälja

3: Villa inbrott, bara att ta me sig en stor bil och fylla den

4: Sälj din flickvän om du har någon, annars kan du bara ta din syster eller morsa och sälja henne på snyggast chatten (funkar alltid)

5: Lura folk på blocket/tradera genom att sälja t.ex. spelkonsoler utan att skicka dem

och vad har du själv testat på?
Citera
2008-10-31, 23:38
Bannlyst
..

Köp us dollar för 1000kronor och låt dollarn gå upp i värde..
Citera
2008-11-01, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Förutsatt att dollarn stiger, vilket är ganska tveksamt med tanke på att USA har en äckligt stor skuld som ska betalas i nio år och börjar nästa år. Men är Obama, Jesus så kanske.
Citera
2008-11-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover

lite sent ute att köpa dollar.

nja obama tror jag kommer dra ner ekonomin snackas mycke om hans "ptotektionsim". kanske får vi ett ras på 10% när han blir president ?
Citera
2008-11-02, 09:17
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce

nja obama tror jag kommer dra ner ekonomin snackas mycke om hans "ptotektionsim". kanske får vi ett ras på 10% när han blir president ?
frågan är väll numera hur mycket svenska kronan kommer sjunka i jämförelse med dollarn...
Citera
2008-11-09, 06:55
Medlem
ett säkert och effektivt sätt utan att riskera egna pengar är att göra som jag om man nu är duktig eller har talang,,

bli Sponsrad på poker, satsar inte en kr sj men får 50% av vinsten Rikigt bra om man inte vill riskera något sj
Citera
2008-11-09, 09:35
Medlem
dalleballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicalblue
ett säkert och effektivt sätt utan att riskera egna pengar är att göra som jag om man nu är duktig eller har talang,,

bli Sponsrad på poker, satsar inte en kr sj men får 50% av vinsten Rikigt bra om man inte vill riskera något sj
Hur har du lyckats med det?
Citera
2008-11-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalleballe
Hur har du lyckats med det?

Hur man blir bra på poker?
Träning och diciplin,

eller menar du att bli sponsrad? Man pratar med någon som arbetar med Sponsring för pokerspelare kanske?

Pma om du vill få kontakt med mina sponsorer.
Citera
2008-11-15, 00:48
Medlem
100apor.ses avatar
nån som har tips på någon typ av monteringsjobb man kan göra i hemmet?

låt säga att jag har tillgång till en arbetskraft........
Citera
2008-11-15, 00:55
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce

Äsch allt det här snacket om att "protektionism" är mest bullshit som någon hävdade någon gång pga någon policy sedan har det fastnat i folks huvud. Han är långt ifrån protektionist.
Citera
2008-11-17, 21:41
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackAssassin
Att tjäna snabba och " stora " Pengar är relativt enkelt . Jag ska ge er ett exempel:

Pelle börjar med 10 000 Kr i Start Kapital. ( som han har lånat , sparat , fått ?? )

Han går in på Expekt / Bwin / Unibet ( Bästa Bookmakerns just nu )

Han letar upp 2 matcher , bettar ut på stor favoriterna
Han hittar 2 lag som han tycker är intressanta .

Real Madrid & Arsenal FC .

Madrid möter Bottenlag och Arsenal även så . Man får 1.35 på Madrid och 1.40 på Arsenal ( 1.35* 1.40 = 1.89 ) Han gör det man inte ska göra i betting världen ( Men ni sökte snabba pengar så ta risker ) går all in med 10 000 Kr.

Arsenal & Madrid vinner med 3 respektive 4 måls marginal och Pelle blir 8900 Kr. Rikare .

Och för fan ..kom inte o säg att " det funkar inte , " BULLSHIT ! Har flera vänner som försörjer sig på det här och en polare skulle testa i en månads tid med enbart 2-4 bets . Han satsade totalt 5 gånger med Big Bet den månaden och efter det slutade han , resultatet nåja:

Han och hans flickvän åkte till Thailand i 2 veckor och dem total renoverade köket för pengarna , och han la även några tusenlappar i låg risk fonder som går upp några procent per år .

Så Grattis Mina Goda Vänner ! Det går att få snabba pengar

// €mil Scommessa

HAHAHA, det bästa jag hört på länge, du är verkligen ute och cyklar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in