Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-29, 15:47
  #4993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
14 GB patch idag. Tydligen är den inte något vidare. Den ger inga grafikförbättringar, ökar inte framerate eller nåt sånt som man skulle kunna förvänta sig av en patch som heter "Next Gen Update". Dessutom verkar den ställa till det för folk som använder mods.

Så vad är det egentligen i patchen? Det verkar vara några nya vapen, någon rustning, och mini-missions för att få dem i spelet. Jag startade upp tidigare idag och då ploppade det upp en massa nya små quests.

https://www.pcgamer.com/games/fallou...e-much-at-all/

Bethesda har fan ingen skam i kroppen. De kallade även årets största anti-klimax Starfield för NextGen spel, så när de påstår att något är NextGen får vi ta det med några skottkärror salt.

Dessutom är de nog några av spelvärldens största parasiter som har mage att återkommande sno människors mods, och baka in det i release nummer 18 av samma spel.

Köpte Fallout 4 när det kom, men lade inte så många timmar på det. Kanske är det värt det idag om det moddats ordentligt.
__________________
Senast redigerad av Fcuko 2024-04-29 kl. 15:49.
Citera
2024-04-29, 17:35
  #4994
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Låter som bethesda, det! Hur i all världen kan den där begränsade mängden content vara FJORTON gigabyte?

Kanske är det alla 14000 buggar dom fixade Spelat flyter klockrent nu på min PS5:a jämfört med tidigare.
Citera
2024-04-29, 19:20
  #4995
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Återigen så är de flesta next gen-förbättringarna på konsoll, PS5 och XSX. Där syns definitivt en skillnad. Antar att det finns någon koppling mellan dem, plattformarna emellan, som gör att storleken är sån även på PC. Kod i bakgrunden eller något.


Så är det. Dessutom så lade dom till lite grejer från Creation Club.
Citera
2024-04-30, 10:08
  #4996
Medlem
zBr9s avatar
Fan vad lolligt, jag började en ny save efter att NextGen uppdateringen släppts (Skitbra uppdatering f.ö), och efter att ha kört i typ fyra dagar kom jag ihåg att spelet har ett Survival mode, som ökar svårighetsgraden avsevärt och gör allting mer realistiskt, från mat och dryck-behov till olika sjukdomar och skit, tar bort fast travel, lägger till vikt till stimpacks/ammo och gör att man tål mindre osv osv osv osv, kort sagt det gör spelet roligare.

Men jag aktiverade skiten mitt ute i ödemarken mellan två quests, vilket resulterade i att min max carry weight droppade från typ 295 till 135 direkt. Så plötsligt står jag mitt ute i skogen och behöver gå igenom mitt invetory och göra mig av med i princip allting jag samlat på mig sen jag började, och en massa supervapen som varit quest rewards. När man väl aktiverat survival mode kan man inte slå av det och fast travel till någon hub och sälja av sitt inventory för att sen aktivera survival igen, så var bara att släppa typ 3000 kapsyler i vapen/ammo på marken därute och kånka vidare. Blir väl lilla julafton för någon Raider som har vägarna förbi, eller så försöker jag gå tillbaka senare och plocka upp det jag inte kunde ta med
Citera
2024-04-30, 12:59
  #4997
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Fan vad lolligt, jag började en ny save efter att NextGen uppdateringen släppts (Skitbra uppdatering f.ö), och efter att ha kört i typ fyra dagar kom jag ihåg att spelet har ett Survival mode, som ökar svårighetsgraden avsevärt och gör allting mer realistiskt, från mat och dryck-behov till olika sjukdomar och skit, tar bort fast travel, lägger till vikt till stimpacks/ammo och gör att man tål mindre osv osv osv osv, kort sagt det gör spelet roligare.

Men jag aktiverade skiten mitt ute i ödemarken mellan två quests, vilket resulterade i att min max carry weight droppade från typ 295 till 135 direkt. Så plötsligt står jag mitt ute i skogen och behöver gå igenom mitt invetory och göra mig av med i princip allting jag samlat på mig sen jag började, och en massa supervapen som varit quest rewards. När man väl aktiverat survival mode kan man inte slå av det och fast travel till någon hub och sälja av sitt inventory för att sen aktivera survival igen, så var bara att släppa typ 3000 kapsyler i vapen/ammo på marken därute och kånka vidare. Blir väl lilla julafton för någon Raider som har vägarna förbi, eller så försöker jag gå tillbaka senare och plocka upp det jag inte kunde ta med

Ja då är det bara att börja traska.

Nästan lite orutinerat att ändra mods eller liknande om man inte befinner sig i ett camp
Citera
2024-04-30, 13:34
  #4998
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Fan vad lolligt, jag började en ny save efter att NextGen uppdateringen släppts (Skitbra uppdatering f.ö), och efter att ha kört i typ fyra dagar kom jag ihåg att spelet har ett Survival mode, som ökar svårighetsgraden avsevärt och gör allting mer realistiskt, från mat och dryck-behov till olika sjukdomar och skit, tar bort fast travel, lägger till vikt till stimpacks/ammo och gör att man tål mindre osv osv osv osv, kort sagt det gör spelet roligare.

Men jag aktiverade skiten mitt ute i ödemarken mellan två quests, vilket resulterade i att min max carry weight droppade från typ 295 till 135 direkt. Så plötsligt står jag mitt ute i skogen och behöver gå igenom mitt invetory och göra mig av med i princip allting jag samlat på mig sen jag började, och en massa supervapen som varit quest rewards. När man väl aktiverat survival mode kan man inte slå av det och fast travel till någon hub och sälja av sitt inventory för att sen aktivera survival igen, så var bara att släppa typ 3000 kapsyler i vapen/ammo på marken därute och kånka vidare. Blir väl lilla julafton för någon Raider som har vägarna förbi, eller så försöker jag gå tillbaka senare och plocka upp det jag inte kunde ta med

Jo det skulle ha varit ett val man kan göra i början av spelet istället. Som i new vegas. Där det kommer som ett val med en varning om vad det innebär.
Citera
2024-04-30, 14:56
  #4999
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Jo det skulle ha varit ett val man kan göra i början av spelet istället. Som i new vegas. Där det kommer som ett val med en varning om vad det innebär.

Ja faktiskt, konstigt att det inte erbjuds när man startar, eftersom det i praktiken är ett helt annat spel då man kör survival. Körde survival när jag först körde FO4 till PC och körde motsvarande i NV också då det begav sig, men sen hade jag hunnit glömma bort det när jag började igen nu. Hade antagligen satt mina initiala stats annorlunda då också och lagt mer fokus på STR för att kunna kånka runt på mer gear

Är iofs bara lvl 10 så är väl ingen större förlust, bara att fortsätta nöta. Jäklar vad mycket roligare det är med survival dock, inser verkligen hur "cheesigt" det är att bara köra normal svårighetsgrad eftersom man är mer eller mindre ostoppbar även tidigt i spelet oavsett vilka fiender man möter. Nu kan man plötsligt måla in sig i ett hörn och bli mördad av Boatflys, och en grupp på bara 5 ghouls kan vara döden om man har otur, lite mer som man tänker sig att ett wasteland ska fungera
Citera
2024-05-05, 20:06
  #5000
Medlem
drinksareonmes avatar
Har som vanligt maxat The castle med alla tänkbara grejer. men tänkte att man kanske skulle ge nån annan settlement lite kul uppgraderingar. Måste man då forsla all junk från ena workbenchen till den andra?
Citera
2024-05-05, 20:13
  #5001
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Har som vanligt maxat The castle med alla tänkbara grejer. men tänkte att man kanske skulle ge nån annan settlement lite kul uppgraderingar. Måste man då forsla all junk från ena workbenchen till den andra?

Såvida man inte använder nån mod som kopplar samman alla workbenches så måste forsla runt allt material från ställe till ställe.
Citera
2024-05-05, 20:15
  #5002
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Har som vanligt maxat The castle med alla tänkbara grejer. men tänkte att man kanske skulle ge nån annan settlement lite kul uppgraderingar. Måste man då forsla all junk från ena workbenchen till den andra?

Om jag inte minns fel ska du ta "Local leader"-perken för att koppla samman alla inventorybänkar.
Byggde alla settlements i spelet till 100, då började tillslut spelet krascha och det blev ospelbart
Citera
2024-05-05, 20:31
  #5003
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Har som vanligt maxat The castle med alla tänkbara grejer. men tänkte att man kanske skulle ge nån annan settlement lite kul uppgraderingar. Måste man då forsla all junk från ena workbenchen till den andra?
Du kan använd settlers till att göra det fyll up dem och säg åt dom vart de ska gå. Om du har local leader kan du göra det mer effektivt med det går att göra utan.
Citera
2024-05-05, 20:57
  #5004
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Såvida man inte använder nån mod som kopplar samman alla workbenches så måste forsla runt allt material från ställe till ställe.

Kör på Ps5, ej insatt på mods där.

Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Om jag inte minns fel ska du ta "Local leader"-perken för att koppla samman alla inventorybänkar.
Byggde alla settlements i spelet till 100, då började tillslut spelet krascha och det blev ospelbart

Har maxat Local leader. Måste ändå hålla på med supplylines (vilket jag hade hoppats slippa). Fan vilket jobb det måste varit att maxa alla .

Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Du kan använd settlers till att göra det fyll up dem och säg åt dom vart de ska gå. Om du har local leader kan du göra det mer effektivt med det går att göra utan.

Ska läsa på lite angående supply lines. Skickade iväg Strong som verkar ha försvunnit helt, ska nog enbart använda vanliga npc's.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback