2024-11-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Gå till en välsignad mark, religiös byggnad eller till och med sjukhuset?

Har redan varit överallt är för gammal snart 40.
Helt tydligt vad de alltid var ute efter endå.
Och vad de hetsar i sina attacker på ett fegt sätt. Avståndet är tydligt ett fusk..
Citera
2024-11-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fairy-Tail
Finns väl trådar om det redan, men kul att fortsätta diskutera.

Jag tror att hjärnan stänger av. Allt försvinner. Man kan inte "se" att allt blir "svart". Det går inte att uppfatta längre. Din existens upphör.
Många tror att vi går vidare. Jag tror att det är för att de anser att deras medvetande har en betydelse, det är ju bara individen som kan höra den. Men att man lurar sig själv.

Att vi på något sätt går vidare efter döden är nog mest ett önsketänkande. Att intala sig det gör det väl lättare att ”gå vidare” och ta sig genom livet. Men samtidigt, allt prat om spöken, andevärlden etc från sådana som säger sig ha upplevt övernaturliga händelser. Något måste det kanske ligga i det, eller så inte.
Senast redigerad av Tedrom 2024-11-18 kl. 19:52.
Citera
2024-11-18, 20:05
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Att vi på något sätt går vidare efter döden är nog mest ett önsketänkande. Att intala sig det gör det väl lättare att ”gå vidare” och ta sig genom livet. Men samtidigt, allt prat om spöken, andevärlden etc från sådana som säger sig ha upplevt övernaturliga händelser. Något måste det kanske ligga i det, eller så inte.

Tänk såhär, alla framgångsrika människor känner till verkligheten om återuppståndelse som spöke efter döden och använder det som ett övertag gentemot större delen av världens befolkning.
Citera
2024-12-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camileon
Man kan också se det på så sätt att datorn behöver elektricitet/energi för att fungera, och när den inte får detta så kan den inte fungera.

Allt är energier och omvandlas. Går inte att få energi att upphöra. Men visst slutar datorn fungera utan el. Men datorn består fortfarande av energi.
Citera
2024-12-06, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordLandeRs
Har redan försökt säga detta en miljon gånger till alla er,

Har hört en hel del som jag spridit i diverse tråddar här på FB, Testa att läsa alla mina inlägg.

Himlen finns och helvetet finns, Ja.

Andar brukar komma till mig då dom behöver hjälp med att prata med en person som är i jorden livet nu för att reda ut saker. Så det blir ett par timmar i veckan man lägger ner på att samtala med olika personer vill säga ringa upp oh samtala sedan ge information. Du vet agera mellanhand i en diskussion helt enkelt!

Vad är helvetet och hur hamnar man där? Endast genom att inte tro på Gud enligt religioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in