Som så många andra säger så beror det på situationen.Skulle inte äta något som legat på ett toalettgolv, varken eget eller offentligt. Däremot om jag tappar något där jag vet att det är rent är det ingen fara.
En sak som jag har reflekterat över är att om någon tappar något utomhus på en gräsmatta så verkar det vara helt ok att äta det
Ne fifan, äter man det man tappar är det för att man inte har råd att lämna't??
Har dock en vän som alltid slänger sig efter godisbitar lr tuggummin man tappar. Entertaining.
Jag skulle aldirg bry mig av att ta upp det. Det är ju pinsamt att äta det man har tappat på marken. Man behöver inte vara rädd för smuts för man blir knappast sjuk och tappar man ett tuggumi på asfalten blir det knappast smutsigt.
Beror på var jag tappar det, vad det är för något och hur gärna jag vill ha det.
I min lägenhet: Om jag vet att stället är hyfsat rent, så ja.
Hos andra: Om det är på ett "rent" ställe, ja.
Utomhus: Om det är på en gräsmatta/skog, ja.
Om man kan tvätta av det: Ja. (Detta gäller dock inte om jag skulle råka tappa något i t.ex. en toalett/soptunna/spya osv.)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!