Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-23, 22:10
  #505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Kan jag utan problem åka till Amsterdam som svensk och handla cannabis på coffeeshop och röka där inne? Utomhus skiter jag i men får icke nederländska medborgare fortfarande handla o röka i coffeeshop?

Galet att folk åker till andra länder för att röka på, bara för att man inte orkar ta tag i problemen och legaliserar här istället.
Citera
2024-02-23, 22:30
  #506
Medlem
knarkadamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Galet att folk åker till andra länder för att röka på, bara för att man inte orkar ta tag i problemen och legaliserar här istället.
Även om jag håller med är det ju lättare sagt än gjort med den lobbyapparat vi har och där samtliga riksdagspartier är strängt emot legalisering och all form av liberalisering.
Citera
2024-02-25, 11:58
  #507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Galet att folk åker till andra länder för att röka på, bara för att man inte orkar ta tag i problemen och legaliserar här istället.

Citat:
Ursprungligen postat av knarkadamus
Även om jag håller med är det ju lättare sagt än gjort med den lobbyapparat vi har och där samtliga riksdagspartier är strängt emot legalisering och all form av liberalisering.

Jag har personligen aldrig åkt utomlands i syfte att röka men vart nyfiken på om man som svensk medborgare fortfarande kan handla och röka på coffeeshop i Amsterdam, vet ni det?
Citera
2024-02-25, 14:07
  #508
Medlem
knarkadamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Jag har personligen aldrig åkt utomlands i syfte att röka men vart nyfiken på om man som svensk medborgare fortfarande kan handla och röka på coffeeshop i Amsterdam, vet ni det?
Det är inga konstigheter, bara att gå in i valfri coffeeshop.
Citera
2024-02-25, 17:08
  #509
Medlem
MuslimSlayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Kan jag utan problem åka till Amsterdam som svensk och handla cannabis på coffeeshop och röka där inne? Utomhus skiter jag i men får icke nederländska medborgare fortfarande handla o röka i coffeeshop?

Ja dessa olika utspel om att stänga ner coffeeshops, förbjuda turister ifrån att handla och så vidare har som tur hittils bara varit just utspel.

I praktiken är allt precis som det alltid varit. Vill du röka utomhus kan du göra det med, polisen kommer inte bry sig det är meningen att de ska dela ut böter för gräsrökning på allmän plats men har bott i Rotterdam i 3 år och har aldrig hört om att detta hänt någon av mina polare varav vissa tänder en joint på stationen medans de väntar på spårvagnen.
Citera
2024-02-25, 19:11
  #510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkadamus
Det är inga konstigheter, bara att gå in i valfri coffeeshop.

Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Ja dessa olika utspel om att stänga ner coffeeshops, förbjuda turister ifrån att handla och så vidare har som tur hittils bara varit just utspel.

I praktiken är allt precis som det alltid varit. Vill du röka utomhus kan du göra det med, polisen kommer inte bry sig det är meningen att de ska dela ut böter för gräsrökning på allmän plats men har bott i Rotterdam i 3 år och har aldrig hört om att detta hänt någon av mina polare varav vissa tänder en joint på stationen medans de väntar på spårvagnen.

Tack för svar på min fråga! Det var precis vad jag hoppades höra. Mvh
Citera
2024-02-25, 20:13
  #511
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkadamus
Det är inga konstigheter, bara att gå in i valfri coffeeshop.

..och ha med cash och pass!
Citera
2024-02-25, 20:16
  #512
Medlem
Jagosns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
..och ha med cash och pass!

Varför pass?
Citera
2024-02-25, 21:10
  #513
Medlem
Kaffekrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
..och ha med cash och pass!

Jag hade inte med mig pass i somras när jag satt på olika coffeeshops… behöva springa runt med den boken är inte nödvändigt
Citera
2024-02-25, 21:55
  #514
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrig
Jag hade inte med mig pass i somras när jag satt på olika coffeeshops… behöva springa runt med den boken är inte nödvändigt

Men någon typ utav ID-kort kan ju vara bra att ha. Något lär man väl säkerligen ha med sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback