Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-29, 12:22
  #1
Medlem
krullos avatar
Halloj. Har googlat i evigheter nu - och som vanligt är flashback den sista utposten when all else fails.

Letar efter en serie, osäker på om det var en egen tidning eller bara ett gästspel i någon annan tidning. Karaktärerna var sagodjur dvs - centaurer, ormmännisskor (om jag minns rätt) och säkert fanns fler av sagodjuren representerade. Det kan även ha varit så att vissa av sagodjuren var på de godas sida, medans vissa var på de ondas sida. De slogs en j-vla massa i serien.

Sagodjuren var inte bara sagodjur utan de var onaturligt starka också, som vanligt i serier av detta slag.

Eftersom det är människodjur så kan de prata med människor, och jag har för mig att de samarbetade med vanliga människor. Osäker på detta dock, kan ha varit så att inte fanns några "vanliga människor" i serien.

Säger detta er något?
Citera
2011-05-30, 21:23
  #2
Medlem
Gameboy92s avatar
Var det en Marvel serie? Isåfall kan det ha varit varelserna Animalerna. Muterade varelser som bla Hulken stötte på. Minns att det fanns kentaurer, ormmänniskor och fågelmänniskor etc. Kanske inte var dessa, kan du specifisera vilken sorts serie det var, årtal och liknande ledtrådar.
Citera
2011-06-02, 16:45
  #3
Medlem
krullos avatar
Hade aldrig en tanke på att det kunde ha varit Hulken, men nu när du säger det så börjar luta åt att det nog är det... Skall bara hitta någon bild som gör mig säker

Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback