Min mor fyller 50 år, och jag har tagit på mig ansvaret för musiken på hennes fest som hon skall ha. Söker efter texten till låten som Svante Turesson sjöng på Skansen, "det svänger så skönt om barockens musik". Kan inte hitta den. Är det någon som har den någonstans?
Har ni andra förslag på vilken musik som bör ingå i sånghäftet? Ös på med förslag!
Kör Jerry Williams, Boppers och Mats Rådberg.. Garanterat succe.
Är din mor (och de på festen) gamla proggare på 70-talet, så kör lite nostalgi med Nationalteatern, BlåTåget och HoolaBandoolaBand..
Är själv snart 50 och här har du några ultmata förslag på en lyckad gubb- och tant-fest:
Bob Hund
Sahara Hotnights
Frank Zappa
Clash
Jon Spencer Blues Explosion
R.L. Burnside
Rolling Stones
Muddy Waters
Jimi Hendrix
Helt Off
Hound Dog Taylor
Creedence Clearwater Revival
Ramones
Manu Chau
White Stripes
Sex Pistols
Yeah Yeah Yeahs
Gudibrallan
Timbuktu
Min mor fyller 50 år, och jag har tagit på mig ansvaret för musiken på hennes fest som hon skall ha. Söker efter texten till låten som Svante Turesson sjöng på Skansen, "det svänger så skönt om barockens musik". Kan inte hitta den. Är det någon som har den någonstans?
Har ni andra förslag på vilken musik som bör ingå i sånghäftet? Ös på med förslag!
Där finns låten du nämner. Maila dem och fråga snällt om texten?
Eftersom du skall använda den privat borde det inte vara nåt problem.
Annars kan du ju tanka hem den och ta ut texten själv.
Lira Beatles, Stones, Hey Joe me Jimpa.....du får göra en bland-CD eller bland-band. Måste vara kända låtar som tanten känner igen. Det ska vara gammalt, men hårt. En riktig partyhöjdare /höjare/ är This flight tonight med Nazareth...eller ...................................??????????????? ???????????????snacka om Alzheimer....
Om det är 70-talet som gäller så spela John Lennon, Black Sabbath, Några av Elvis sena låtar (tyvärr är dom mesta av hans 70tal ganska miserabelt), lite skön Motown-soul typ Marvin Gaye eller Supremes är ju heller aldrig fel.
Glöm för all del inte heller punken och diskon.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!