Citat:
Ursprungligen postat av iommi
stopp och belägg här nu!!
Brian May toppar ju helt klart hat-listan tillsammans med andra töntar som Phil Collins. Hans gitarrslingor är helt förutsägbara, hans image är töntig, kanske rent av en parodi på sig själv. Den jävla pudelfrissan, skinnvästen, stuprörsjeansen....
Hoppas han dör i nån tragisk olycka.
Skönt, hedan efter kommer jag ignorera allt som
iommi säger. Brian May är en sjukligt bra gitarrist. Han sound är helt unikt, och hans sätt att använda gitarren som en orkester, eller hans användade av delaypedlar är han helt ensam om. Queens låtar är väldigt varieerande och hans spel likså. Han har också gjort världens mest sålda gitarrvideo. Att Brian May skulle vara missförstod har jag svårt att förstå. Han är ju helt klart en av rockens största gitarrister. Han är fullt respekterad i musikerkretsar. T.ex Yngwie brukar stolta med att han "brukar gå ut och ta en öl med Brian May" Självklart kommer det folk som ogillar honom, speciellt när queen är ett så gigantiskt utbrett band som det är. För man vill ju inte tycka om ett band som ens morsa tycker är ballt. Men det är som Caine säger, han har fått jävligt mycket cred för det han gjort.
Det känns så fel att kalla sig Iommi och snacka skit om May. Iommi var visserligen innovativ, och han har full respekt av mig. Men han är ju inget tekniskt mästerverk, och hans slingor börjar kännas lite gamla. Och om May skulle vara en parodi på sig själv, vad är inte Iommi då? Eller för den delen ozzy om man snackar Black Sabbath.
Och iommi, snacka inte skit om Phil Collins. Han är en av de mest svängande trummisar som finns. Sen att han kan sjunga klockrent är helt otroligt.