Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-10-16, 22:03
Medlem
Med stor risk att tappa min image som stenhård jävla fucking hardcore bluesfantast.....så dristar jag mig till detta spörsmål. Det är klart att Freddie hade ideérna..var kreativ på DET sättet. Men för att verkställa alla idéer....så behövdes en Brian May.

Visserligen ordentlig spritindränkt lyssnade jag föregående natt på Queens alla 3 "best-of" Och jag tog nästan slut.

Jävlar vad bra det tog. Hittade ett läge på surroundstärkaren som hette "HALL" ...sen så lite extra på SUB-woofern....har tammeigfan aldrig mått så bra.

Brian May is a fuckin GENIOUS !!!!!!
Citera
2004-10-16, 22:29
Medlem
Hallaballoobas avatar
Ok!
Queen har aldrig varit några av mina favoriter men, visst, har man någon platta i sin ägo. Eftersom du så hårt pushar för Brian May så lovar jag att ge honom en ärlig chans trots att han lirat med Queen.
Citera
2004-10-17, 00:35
Medlem
Jag blir glad om du ger mannen en ärlig chans ! Han förtjänar det.
Citera
2004-10-17, 10:36
Medlem
Hälsan Självs avatar
jag läste en intervju med Zappa, även han bluesfreak, i en gitarrblaska, han uppgav att han gillade Brian May:s sound. Själv har jag ingen uppfattning om Brian May, man kan ju inte lyssna på allt.
Citera
2004-10-17, 11:20
Medlem
iommis avatar
stopp och belägg här nu!!

Brian May toppar ju helt klart hat-listan tillsammans med andra töntar som Phil Collins. Hans gitarrslingor är helt förutsägbara, hans image är töntig, kanske rent av en parodi på sig själv. Den jävla pudelfrissan, skinnvästen, stuprörsjeansen....

Hoppas han dör i nån tragisk olycka.
Citera
2004-10-17, 11:45
Bannlyst
Brian May byggde sin egen gitarr, som han spelat på i 30 år nu. Han var en pionjär vad gäller arrangemang och studioarbete inom rocken (som att till exempel lägga tio-tjugo spår med gitarrrer för att få rätt sound), och han var en lysande kompositör. Missförstådd skulle jag knappast kalla honom, han har fått jävligt mycket cred från alla håll.
Citera
2004-10-17, 12:00
Medlem
Kanqins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iommi

Brian May toppar ju helt klart hat-listan tillsammans med andra töntar som Phil Collins. Hans gitarrslingor är helt förutsägbara, hans image är töntig, kanske rent av en parodi på sig själv. Den jävla pudelfrissan, skinnvästen, stuprörsjeansen....

Skönt, hedan efter kommer jag ignorera allt som iommi säger. Brian May är en sjukligt bra gitarrist. Han sound är helt unikt, och hans sätt att använda gitarren som en orkester, eller hans användade av delaypedlar är han helt ensam om. Queens låtar är väldigt varieerande och hans spel likså. Han har också gjort världens mest sålda gitarrvideo. Att Brian May skulle vara missförstod har jag svårt att förstå. Han är ju helt klart en av rockens största gitarrister. Han är fullt respekterad i musikerkretsar. T.ex Yngwie brukar stolta med att han "brukar gå ut och ta en öl med Brian May" Självklart kommer det folk som ogillar honom, speciellt när queen är ett så gigantiskt utbrett band som det är. För man vill ju inte tycka om ett band som ens morsa tycker är ballt. Men det är som Caine säger, han har fått jävligt mycket cred för det han gjort.

Det känns så fel att kalla sig Iommi och snacka skit om May. Iommi var visserligen innovativ, och han har full respekt av mig. Men han är ju inget tekniskt mästerverk, och hans slingor börjar kännas lite gamla. Och om May skulle vara en parodi på sig själv, vad är inte Iommi då? Eller för den delen ozzy om man snackar Black Sabbath.

Och iommi, snacka inte skit om Phil Collins. Han är en av de mest svängande trummisar som finns. Sen att han kan sjunga klockrent är helt otroligt.
Citera
2004-10-25, 12:57
Medlem
Brian May är helt suverän. Håller med om att hans image är ful (han har sett likadan ut under hela sin karriär) men hans gitarrspel är så skönt
Citera
2004-10-25, 21:25
Medlem
Brian May är cool, och han var väl inte fulare än någon av de andra i bandet.
Radio Ga Ga är bäst.
Citera
2004-10-26, 00:25
Medlem
ericfjortondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iommi

Ni tar väl inte den här grabbens kritik på allvar? Om man dissar en artist på grund av dennes töntiga image, pudelfrissa, skinnväst och stuprörsjeans så är man inte musikintresserad.

Eftersom jag inte är bög (och därför inte heller speciellt intresserad av utseendet på mina gitarrhjältar) så får Brian May se ut precis som han vill!!

Lira gura kan han - och på ett sätt som är helt unikt. Hans speciella ljudmatta i kombination med Freddie Mercurys pipa gjorde Queen till ett band utöver det normala. Finns det egentligen något band som kan mäta sig med dem när det gäller kombinationen rock, pomp, klassisk, ragtime och disco?

Visst - det finns en jäkla massa lirare som bestämt sig för att spela alla möjliga sorters musikstilar (bara för att visa att dom kan!) - men dom kommer inte ifrån det med äran i behåll på det sätt som Queen gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in