• 2
  • 3
2004-10-24, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr_evil
Intressant info: visste ni att James Hetfield sjunger backup på några tidiga Danzig-låtar? Det rör sig om 2-3 stycken, vet att han sjunger på Possession till exempel.

Slutligen vill jag säga att Glenn gjort bra saker utanför de tre stora Danzigitiska banden. Lyssna till exempel på hans atmosfäriska och ambienta skiva Black Aria eller poplåten "Less than zero" som han gjorde till filmen av samma namn.
"Black Aria" är ju inte direkt bra...

Att Hetfield sjungit med Misfits var mer än jag visste. Däremot sjöng han backup-sång på "Twist of Cain", "Possession" och "Am I Demon" på första Danzig-plattan, allt enligt basisten Eerie Von.
Citera
2004-10-25, 00:36
Bannlyst
Citat:
Att Hetfield sjungit med Misfits var mer än jag visste.
Jag med...

Citat:
Däremot sjöng han backup-sång på "Twist of Cain", "Possession" och "Am I Demon" på första Danzig-plattan, allt enligt basisten Eerie Von.
Ja, men jag tycker inte man hör det i "Twist of Cain" och "Am I demon". Hör du det?

Skulle vara intressant att reda ut vad Hetfield och Danzig har för relation egentligen. Är de nära vänner? Glenn turnerade ju med Metallica i 1994 till exempel... Sen kan man ju konstatera att Metallica-medlemmarna har på sig t-shirts med Misfits, Samhain eller Danzig på så gott som alla foton från 80-talet Läste nånstans att det är Metallica som gjort Glenn rik
Citera
2004-10-25, 00:42
Bannlyst
En fräck grej med Possession är att om man lyssnar jävligt noga så hör man en röst som mässar "Incubus" under refrängen... Påminner om Samhain - Macabre.

Förresten nån som lyssnat på Songs from the earth med Son of Sam? Är ju ett projekt med lite folk från Samhain, AFI och inte minst Glenn (dock sjunger han inte). Gillade inte det iaf. En del bra riff och sånt dock.
Citera
2004-10-25, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr_evil
Jag med...

Ja, men jag tycker inte man hör det i "Twist of Cain" och "Am I demon". Hör du det?

Skulle vara intressant att reda ut vad Hetfield och Danzig har för relation egentligen. Är de nära vänner? Glenn turnerade ju med Metallica i 1994 till exempel... Sen kan man ju konstatera att Metallica-medlemmarna har på sig t-shirts med Misfits, Samhain eller Danzig på så gott som alla foton från 80-talet Läste nånstans att det är Metallica som gjort Glenn rik
Cliff Burton var ett stort fan av Misfits, och det var han som lärde James och Lars att lyssna på dem. Ja, det är Metallica som gjort Glenn rik, eftersom Misfits inte sålde bra alls innan Metallica gjorde covers på "Last Caress" och "Green Hell". Men det riktiga uppsvinget kom när "Mother"-videon började visas på MTV (livevideon från Irvine Meadows, inte den ursprungliga med nakna kvinnor och blodsoffer...).
Citera
2004-10-26, 12:30
Bannlyst
Citat:
Cliff Burton var ett stort fan av Misfits, och det var han som lärde James och Lars att lyssna på dem.
Japp, läste att han körde utnötningstekniken. Cliff ägde deras turnébuss så hela sommaren åkte de runt och lyssnade på Misfits

Citat:
Men det riktiga uppsvinget kom när "Mother"-videon började visas på MTV (livevideon från Irvine Meadows, inte den ursprungliga med nakna kvinnor och blodsoffer...).
Rätt coolt att en låt blir populär 5 år efter den släpps...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in