Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-10-20, 12:06
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Om det finns fler biljetter än potentiella köpare, ja. Är det ett högt tryck så brukar biljetterna gå åt ändå.

En bra indikation om hur det kommer att gå är hur fort biljetterna sålde ut, och hur långt innan konserten de gjorde det. Populäre band säljer ut arenor samma dag som biljetterna släpps, medan andra band kanske säljer sista biljetten samma dag som konserten.

Vill du vara kall, så kom dit sent och avvakta. Märker hajarna att du är intresserad kommer de inte att sänka sig så lätt.

Jag hade kunnat dräpa de som hade hand om biljetterna till senaste Metallica. TIO biljetter per beställning. Som upplagt för hajarna att roffa åt sig :mad:

Samma här, jag och några polare ringde konstant så länge växeln var uppe utan komma fram. Sedan dröjde det inte länge förrän de dök upp på blocket för en tusing st...folk kan mörda för mindre.
Citera
2004-10-20, 18:32
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Samma här, jag och några polare ringde konstant så länge växeln var uppe utan komma fram. Sedan dröjde det inte länge förrän de dök upp på blocket för en tusing st...folk kan mörda för mindre.

Kan bara hålla med! Förra veckan var "hajarna" som galna att kränga på en Slipknot biljetter! Även fast man sa att man hade biljett.
-Om du har sittplats kompis, köp en stå av mig.
-Idiot!
Citera
2004-10-21, 22:14
Medlem
Teratologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
fan va jag HAAATAR såna idioter som tror dom är smarta när dom köper upp ett antal biljetter till en populär konsert som de själva inte har något intresse av utan istället direkt säljer biljetterna för ockerpriser på blocket eller dylik sida.

Ville så jäkla gärna se Rammstein med där fick man ju tji.
Känns bara så jävla surt att sen se dessa annonser på blocket... fan ta dem! :mad:
Äntligen någon som delar min åsikt på den här punkten!
Citera
2004-10-21, 22:38
Bannlyst
Citat:
Svin var ordet, vi kanske borde dra ihop en mobb med påkar och facklor och dra dit och klubba ned dem?

När jag var lite yngre och såg fotboll på Råsunda fattade jag aldrig varför hajarna skrev "biljetter köpes" på sina små patetiska skyltar de håller upp.
Var faktiskt med och "hejade" på några som krängde utanför Stadion för något år sedan. Kändes jävligt bra att ge biljetterna till några yngre killar sedan.
Citera
2004-10-21, 22:49
Medlem
Var inte sådana surfittor!

Hur mycket är det värt för dig att se konserten i fråga?

Betala så mycket eller skit i att gå... Det är ju ganska enkelt..
Citera
2004-10-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Var inte sådana surfittor!

Hur mycket är det värt för dig att se konserten i fråga?

Betala så mycket eller skit i att gå... Det är ju ganska enkelt..

Är du en sån där haj själv eller?

Folk ska inte gama på andras bekostnad, punkt.
Citera
2004-10-22, 00:34
Medlem
Citat:
Är du en sån där haj själv eller?

Folk ska inte gama på andras bekostnad, punkt.

Haj haj!

Välkommen till grundkursen i nationalekonomi, kapitel ett handlar om tillgång och efterfrågan. Överpriser existerar ju inte om dom lyckas sälja biljetterna till rövarpriser. Har du tur kanske det inte är så lätt för dem att kränga biljetterna, i sådana fall kan du förmodligen köpa biljetter till halva priset utanför entrén innan Richard Z. Kruspe-Bernstein hinner dra första ackordet..
Citera
2004-10-22, 03:40
Medlem
Det jag inte fattar är när dom försöker sälja biljetter till typ AIK-Sundsvall. Blir ju inte direkt slutsålt. Finns väl ingen jävel som betalar 150 spänn när man kan få en likadan för 100.

Hörde av en polare att bajen-fans brukar klappa på börshajarna och sno biljetterna och sen sälja billigt för att ge pengarna till tifo.
Citera
2004-10-22, 03:54
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
fan va jag HAAATAR såna idioter som tror dom är smarta när dom köper upp ett antal biljetter till en populär konsert som de själva inte har något intresse av utan istället direkt säljer biljetterna för ockerpriser på blocket eller dylik sida.

Ville så jäkla gärna se Rammstein med där fick man ju tji.
Känns bara så jävla surt att sen se dessa annonser på blocket... fan ta dem! :mad:

Vet hur det känns, alldeles exakt faktiskt.
Var ute efter Rammsteinbiljetter och fick igår äntligen tag i en plåt på blocket.
Pris: 1100 kronor. Enda trösten är att det i alla fall var billigare än när jag såg Springsteen 98. Då tvangs jag hosta upp 1300.

Är det till Globenspelningen du är ute efter? Isåfall annanonseras det riktigt överkomliga priser. Runt 500 ligger många på och det är klart schysta priser tycker jag.
Citera
2004-10-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kashmir
Vet hur det känns, alldeles exakt faktiskt.
Var ute efter Rammsteinbiljetter och fick igår äntligen tag i en plåt på blocket.
Pris: 1100 kronor. Enda trösten är att det i alla fall var billigare än när jag såg Springsteen 98. Då tvangs jag hosta upp 1300.

Är det till Globenspelningen du är ute efter? Isåfall annanonseras det riktigt överkomliga priser. Runt 500 ligger många på och det är klart schysta priser tycker jag.

Får kolla upp igen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in