Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
det vore ju bedrägeri alternativt försök till bedrägeri.
Lämnar man 1 års garanti på produkter för över 20.000kr förtjänar man fan att bli lite bedragen själv.
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Har bara några veckor kvar på garantin på min Macbook Pro. Jag tycker den är lite småseg och badbollen poppar upp lite för ofta. Jag känner inte riktigt igen den.
Sen är det andra saker rent ytligt som jag skulle vilja att någon kikade på.
Jag vet att man kan lämna in macbooken på vilken mac-store som helst. Är det något som ni tycker man kan be dom göra innan garantin går ut? Som att kolla att alla hårdvarukomponenter funkar osv, kanske putsa tangentbordet eller nåt? Jag tror att någon spillt på min dator, det är nog därför den beter sig lite underligt.
Jag hade dock forskat i vad som var den bästa metoden för att döda den utan att lämna spår innan jag stack in några tåtar och lyckas svetsa måsskitar överallt.
Vad säger ni?
Hade jag varit du TS hade jag tagit något med hög spänning och låg Ampere = låg effekt. För att helt enkelt pilla in en tåt eller två här och där tills det blir generalknas. Det bör inte finnas en chans att dom kan skylla på dig, skylla kanske men inte bevisa.
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, långt ifrån. Förslitningsskador är det användaren som orsakat, inget som täcks av garantin.
Eller du tycker kanske att man ska kunna lämna in en bil man kört sönder totalt efter ett år och få allt fixat på garantin?
Läs på lite vad garanti handlar om innan du yttrar dig nästa gång
"Förslitningsskador" har du inte på hårdvara (givetvis finns det) men det är inget som påverkar garantin utan täcks utav den. Det som kan ställa till det är "yttre påverkan". Lämnar tillverkaren garanti så skall produkterna fungera så länge dom garanterar den att fungera med.
Tror du på allvar att det skulle vara normalt på något vis för hårdvara att gå sönder inom 1 år?