Flashback bygger pepparkakshus!
2004-10-20, 16:02
Medlem
Gaffes avatar
Finns det nån möjlighet att lira detta underbara spel på internet utan att behöva köpa det??
Citera
2004-10-20, 17:13
Medlem
Du kan tanka båda skivorna och leta efter nycklar överallt, finns nog en hel del som funkar, med tanke på att det är ett gammalt spel och folk skiter i sina nycklar, Kolla in #serialz på efnet om du vet vad mirc är, annars kan du nog bara söka på någon sökmotor.
Citera
2004-10-20, 17:15
Medlem
Carcasss avatar
Detta fantastiska spel + BW kan du få för 119:-... Helt klart värt pengarna.
Citera
2004-10-20, 18:34
Medlem
Gaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Detta fantastiska spel + BW kan du få för 119:-... Helt klart värt pengarna.

jo det är nog värt det Finns fan inget spel som slår SC
Citera
2004-10-23, 04:43
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
Finns det nån möjlighet att lira detta underbara spel på internet utan att behöva köpa det??

Detta spel har jag bråkat med i många år, det går att få det att funka på battlenet. Faktiskt, själva StarCraft är inte speciellt svårt få att funka, gäller bara hitta en key. Det är sen när man vill lira den riktigt tjusningen med StarCraft, nämligen StarCraft: Broadwar som de riktiga problemen börjar...

Men får du det att funka... rör aldrig mer en fil i hela datorn för det kan sabba det perfekt fungerande Starcraftet... varit så less, så less.

Har du nån hundring över kan du ju dock köpa detta spel
Citera
2004-10-24, 18:11
Bannlyst
Det är äckligt enkelt att fixa SC:BW eller WC3:TFT som funkar på nätet.

Gör såhär:
1) Kör igång DC, sök på: "patch_rt.mpq".
2) Gå till hans map där "patch_rt.mpq"-filen ligger i.
3) Tanka hela den mappen
4) Tanka en SC:BW-iso
5) Mounta ISOn (den frågar om du vill installera, installera inte) Kör igång starcraft.exe.
6) GL HF : D

Varför funkar detta? I både SC:BW och WC3:TFT så ligger CD-keyn i den senaste patch-filen. I SC:BW heter den just patch_rt.mpq, och de flesta verkar inte veta om det, utan delar ut hela sin SC:BW-map. Det gäller bara att den du tankar "patch_rt.mpq" av har uppgraderat till nyaste versionen av SC:BW. Det är lite krongligt att installera nyaste patchen om du inte har installerat spelet. Ett tips är att kolla om dom har en "download-map" i sin starcraft/maps/download-map. För då har dom med största sannolikhet spelat SC:BW på nätet.

Hoppas det hjälper : )

Själv har jag 3 stycken SC:BW och 4 stycken WC3:TFT på min hårddisk som jag brukar ge bort till kompisar och köra över nätet ; )
Citera
2004-10-25, 14:37
Medlem
Dj_Slimmes avatar
Det är lite tråkigt man inte får sälja och köpa här, trots att man tar det över PM, men annars så skulle även jag vara sugen på en kopia i och med att min orginalskiva blivit för repig för att spelas i cd-romen.
Citera
2006-04-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHEFT
Det är äckligt enkelt att fixa SC:BW eller WC3:TFT som funkar på nätet.

Gör såhär:
1) Kör igång DC, sök på: "patch_rt.mpq".
2) Gå till hans map där "patch_rt.mpq"-filen ligger i.
3) Tanka hela den mappen
4) Tanka en SC:BW-iso
5) Mounta ISOn (den frågar om du vill installera, installera inte) Kör igång starcraft.exe.
6) GL HF : D

Varför funkar detta? I både SC:BW och WC3:TFT så ligger CD-keyn i den senaste patch-filen. I SC:BW heter den just patch_rt.mpq, och de flesta verkar inte veta om det, utan delar ut hela sin SC:BW-map. Det gäller bara att den du tankar "patch_rt.mpq" av har uppgraderat till nyaste versionen av SC:BW. Det är lite krongligt att installera nyaste patchen om du inte har installerat spelet. Ett tips är att kolla om dom har en "download-map" i sin starcraft/maps/download-map. För då har dom med största sannolikhet spelat SC:BW på nätet.

Hoppas det hjälper : )

Själv har jag 3 stycken SC:BW och 4 stycken WC3:TFT på min hårddisk som jag brukar ge bort till kompisar och köra över nätet ; )
Tur att man inte är dumm nog att dela ut c:\ då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in