Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2012-08-18, 17:00
  #85
Medlem
cogito.ergosums avatar
''På grund av'', inte ''tack vare.''
gammal tråd men rätt ska vara rätt.
Hur gick det för honom?
__________________
Senast redigerad av cogito.ergosum 2012-08-18 kl. 17:02.
Citera
2012-08-18, 17:05
  #86
Medlem
Mojotojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackTheRippa
En kompis köpte en enkelt biljett till Amsterdam. Där brände han alla sina pengar på weed och har inte råd att återvända till Sverige. Han är alltså hemlös, har haft samma kläder och kan inte holländska. Pratade med honom igår (mobil) och jag har bara en chans till att prata med honom då hans pengar på mobilen kommer att ta slut. Vad ska jag säga till honom som tips sista gången vi pratar?

Tja han är inte strandsatt pga cannabis, han är strandsatt för att han är dum i huvudet.
Citera
2024-03-24, 16:27
  #87
Medlem
hippien47s avatar
Vad händer när polisen upptäcker att han befinner sig illegalt i landet? Har man möjlighet att få pengar till mat om man inte är medborgare?
Citera
2024-03-24, 20:45
  #88
Avstängd
PilotKillen77s avatar
Be han låna pengar över det sista samtalet för och boka en biljett hem. Hur fan tänkte han?
Citera
2024-03-28, 18:23
  #89
Medlem
123qazs avatar
Med tanke på att tråden är 10 år gammal så borde han vara hemma vid detta laget om han började promenera.
Citera
2024-03-28, 18:27
  #90
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackTheRippa
En kompis köpte en enkelt biljett till Amsterdam. Där brände han alla sina pengar på weed och har inte råd att återvända till Sverige. Han är alltså hemlös, har haft samma kläder och kan inte holländska. Pratade med honom igår (mobil) och jag har bara en chans till att prata med honom då hans pengar på mobilen kommer att ta slut. Vad ska jag säga till honom som tips sista gången vi pratar?
Det är 30 euro för en enkelresa
Säg till honom att panta burkar eller nåt. Kanske du kan swisha.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback