Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-18, 14:00
  #1
Medlem
Hej
Min mor driver ett företag vid sidan om och har tänkt att göra en hemsida till denna verksamhet. Jag själv är inte särskilt duktig på att göra hemsidor och hon kommer behöva uppdatera den själv.
Jag tänkte att freewebs eller 123hemsida kunde vara ett alternativ. Då får hon ju "bygga" sin sida och förhoppningsvis lär sig hur hon också sen ska uppdatera den.
Det jag undrar över är vad det är för för/nackdelar med dessa tjänster?
Jag förstår ju att det ser rätt oseriöst ut med freewebs eller 123hemsida eller liknande tjänster. Men jag tror knappast att målgruppen, verksamheten är riktad mot skulle märka eller ens bry sig om hur hemsidan är gjord.
Tror ni det är ett bra verktyg att introducera till min mor?

Tack på förhand.
Citera
2011-06-18, 14:24
  #2
Medlem
wrickelss avatar
Skippa freewebs och dylikt, ska hemsidan representera ett företag så får den vara lite mer påkostad.
Jag är ingen elit inom webutveckling, men det finns billiga alternativ och billiga modeller som webbutvecklare använder sig av. Googla efter bra webbutvecklare och billiga webbhotell. Ser proffsigare ut med en .se eller .com hemsida.. än företagsnamnet.freewebs.com ....
Citera
2011-06-18, 14:35
  #3
Medlem
drautdens avatar
För det första så ska ni välja cpanel om ni vill köra själv och inte hyra en färdig shop med svensk support. Då cpanel gör det lätt för er att flytta domäner och hela konton med ett klick. Sedan är det bara att googla på cpanel hosting. Använder själv hostgator.com på en sajt som har över 150k per månad i besökare, som du ser så är det inte dyrt. Om du väljer ett svenskt bolag så kan dom vara så in i helvete snåla med trafik, kraft och egen utvecklad panel som får den mest inbitna datanisse att klia sig på pungen....

+ Med cpanel så kommer du snabbt igång och det finns mer än du behöver.
- Du blir slav under cpanel men den är ändå bäst.

Domäner köper du via loopia eller internetbs

Det är inte alls svårt om man får dom rätta bitarna på en gång.
__________________
Senast redigerad av drautden 2011-06-18 kl. 14:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback