• 1
  • 2
2011-06-18, 19:41
Medlem
Proeliators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itriedandfailed
Vi är inte överens om påslagstiden, men jag håller med dig i övrigt ang. den överdrivna bilden kring farligheten att injicera en mindre mängd olja.
Beror väl kanske på min låga puls då!
Citera
2011-06-18, 22:50
Medlem
Tackar för era svar!
Citera
2011-06-19, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proeliator
Knappast. Då ska du trycka VÄLDIGT många ml (som inte ens får plats i en standardpump) för att det ens ska vara direkt farligt.

Men det är såklart aldrig bra för hjärtat. Så aspirera det ska man.

TS: Försök hålla mer stabilt så händer troligtvis inte detta igen.

jag har talat med folk som legat på sjukhus för detta o riktigt nära döden för två ml i blodet.

akta era kärl.

/T.big
Citera
2011-06-19, 01:40
Medlem
Starcrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmbladet
jag har talat med folk som legat på sjukhus för detta o riktigt nära döden för två ml i blodet.

akta era kärl.

/T.big

precis finns ett par st här på FB som det har varit nära på slutat riktigt illa

Citat:
Ursprungligen postat av itriedandfailed
2 < x < 5

Nöjd?

Syrefattigt blod når först hjärtat, för att sedan passera lungorna (därav hostan).
Citat:
Ursprungligen postat av Proeliator
Inte riktigt. Prova skjut i ven själv så ser du! Haha, skämt o sido. Jag vet med mig att jag fick en jävla hostattack ca 30 sekunder efter att jag drog ut nålen.

Men vi lägger ner nu, spela roll om det tar 10, 30 eller 50 sekunder. Huvudsaken är att man ska aspirera och för de som undrar - nej man dör inte. Och jo tyvärr hinner man nog sätta hela sprutan innan man märker av att det är för sent.

svaret är taget från en sida

" Artär: Blodkärl som leder ut ifrån hjärtat. detta blod är syrerikt om det härstammar från aortan och syrefattigt om det härstammar från lungartärerna.

Ven: Blodkärl som leder blod tillbaka till hjärtat. Detta blod är syrefattigt om man avser stora kretsloppet och syrerikt om man avser lilla kretsloppet."
Citera
2011-06-19, 11:47
Medlem
Proeliators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmbladet

akta era kärl.

/T.big
Det har jag aldrig hört om tidigare men där ser man... Om nu uppgifterna 2ml stämmer. Då måste verkligen allt gått snett.

Jag vet flera som fått in 3ml och bara haft lite hosta och tung andning sen e det över efter några minuter...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in