Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
är det ingen som upplever att den nya plattformen fungerar nu då? det funkar fint för mig, men jag har inte genomfört några transaktioner, så det kan jag inte bedömma
Jag upplever nya plattformen som mindre lyckad än så länge. Kommer inte ens åt mitt konto och får inget svar från supporten! Kundvård, vad är det??
Citera
2014-06-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuiteNice
ooh, du e så smart cyTs. Har hittat särskrivningsfel. Oh nej! Sär skriv ning!

Angående kreditbedömning så har det skett stora förändringar iom big data och liknande, som gör bedömningarna mkt kraftfullare, därav ordet "intelligent". Var det så svårt att förstå?

Vad gäller artificiell intelligens så lär man syfta på motsvarande typer av algorithmer som behandlar datat på ett kraftfullt sätt. Hur svårt kan det vara att greppa konceptet cyTs?

Och ja, de har haft sidan uppe i två veckor och kunnat testa den i skarpt läge. Det låter som du är en svettig fet gris som sitter inne och är bitter och cynisk framför skärmen med en billy pizza i handen och kuken i handen dagarna i ända?

Smart?
Du tycker det ger ett seriöst intryck att som företag särskriva HELA TIDEN?

Öh, vad har kreditbedömningen med storleken på databaser att göra?

Du får nog se över din definition av AI. Att säga att AI är en ny funktion på en p2p-utlåningssajt är bara löjligt.

Man testar inte i skarpt läge...
Om du någonsin får ett jobb på ett större företag så hade du visst det.

Dina övriga personangrepp orkar jag inte ens bemöta.
Citera
2014-06-29, 20:44
Medlem
Citat:
är det ingen som upplever att den nya plattformen fungerar nu då? det funkar fint för mig, men jag har inte genomfört några transaktioner, så det kan jag inte bedömma

Slutade precis fungera för mig.

Först så kom jag inte in för att det krävdes att jag skulle återuppta min utlåning.
Efter typ en vecka lagade de det.

Nu får jag upp att jag ska fylla i personuppgifter, men det finns inget att fylla i vilket gör att man får felmeddelande när man ska gå vidare.
Med andra ord så kommer jag inte åt mitt konto igen.

Inte direkt oväntat dock med tanke på hur detta bolag sköts.
Citera
2014-07-01, 08:05
Medlem
Citat:

Finns ingenting på den nya plattformen som fungerar. Jag har fortfarande minus saldon i Danmark och konstiga saldon i Sverige. Graferna är helt döda och avkastningen om man nu vågar lita på de siffrorna är skrattretande, 0% de senaste 3 månaderna i Sverige om man vågar tro på de siffrorna är korrekta.

Plattformen ser ut och fungerar som nånting ett gäng gymnasieelever har slängt ihop på en kafferast.

Detta total fiasko måste få konsekvenser jag förslår att man omedelbart sparkar den som är ansvarig för spektaklet skaffar kompetens som kan få det att fungera, under tiden detta arbete pågår ge oss den gamla plattformen tillbaka. Sen testa, testa, testa, testa innan ni släpper upp den nya plattformen igen.

Har nu en månads semester finns det inga lösningar på både den mycket bristande tekniken och den obefintliga avkastningen när jag kommer hem igen överger jag trustbuddy helt.
Citera
2014-07-01, 14:31
Medlem
Fyfan vad jag är trött på trustbuddy, dom lanserar den största skiten inom IT's historia precis innan semestrar och kundsupporten svarar inte.

Jag försöker "Komplettera min kontoregistrering" om och om igen men varje gång jag skrivit under deras äckliga villkor så skickas jag tillbaka till samma "Komplettera din kontoregistrering" Jag kan inte ens byta lösenord på mitt konto och inte så några saldon eller grafer alls.

Kommer ta ut alla mina pengar DIREKT när jag kan hos trustbuddy och kräva ersättning, Det här är fan inte okej, jävla idioter som jobbar på det här företaget.
Citera
2014-07-01, 21:06
Medlem
Jag har provat konkurrenten Savelend med en litet belopp och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Mycket snabba på att svara på mail (även på kvällar), samt en bra ränta. Sedan får man se om det håller i sig , men det hoppas jag.

Jag kommer nog att göra som många redan skriver, ta ut de pengarna jag har hos TB.
Citera
2014-07-02, 08:05
Medlem
Westridges avatar
Är det Savelend som gäller som alternativ eller finns det fler?
Citera
2014-07-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Är det Savelend som gäller som alternativ eller finns det fler?

Om du vill ha ett "svenskt" alternativ så är nog Savelend ett bra alternativ. Om du kan tänka dig att investera utanför Sverige så finns det ganska många. Du kan söka lite på forumet, men de som känns bäst enligt mig är Fixura som är Finskt och Bondora (bytt namn från isePankur) som är Estland.
Citera
2014-07-02, 13:49
Medlem
bdbdbdbds avatar
Har stött på dessa...

Ett ord: skojarföretag
Citera
2014-07-02, 21:47
Medlem
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid062.dbp.asp
Citat:
Trustbuddy får avslag av FI

Finansinspektionen godkänner inte Trustbuddy som svensk finansieringsrörelse. Samtidigt pytsar en stor institutionell investerare in 270 miljoner kronor i bolaget.

Detta framgår av två separata pressmeddelanden på tisdagsmorgonen.

”Trots att bolaget i dag inte agerar inom ett område som kräver godkännande som svensk finansieringsrörelse önskar Trustbuddy genomföra de ändringar och korrigeringar som krävs av Finansinspektionen för att fortsätta processen mot en europeisk finanslicens”, skriver bolaget i pressmeddelandet.

Trustbuddy skriver vidare att en stor institutionell investerare har förbundit sig att placera upp till 40 miljoner dollar (270 miljoner kronor) i Trustbuddys låneplattform för att finansiera tillväxten av kunder och utlåningsvolymer.

”Tillskottet av kapital för utlåning kommer att stödja bolaget i arbetet att nå de förväntade utlåningsvolymerna på mer än 200 miljoner dollar (1,5 miljarder kronor) under 2014”, skriver Trustbuddy.

Så sent som i november i fjol blev det känt att den norske investeraren Arne Fredly gått in med 26 miljoner kronor i bolaget. Andra nya ägare i bolaget som även presenterades var River and Mercantile Asset Management LLP, Edale Capital Partners LLP, Tveteraas Eiendemsselskap A/S och Høgset Holding AS.

Har varit en del diskussion om att deras aktie skulle vara en bra investering här, ni som är mer insatta, hur tror ni detta påverkar? Känns ju som ett bakslag...
Citera
2014-07-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graaal
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid062.dbp.asp

Har varit en del diskussion om att deras aktie skulle vara en bra investering här, ni som är mer insatta, hur tror ni detta påverkar? Känns ju som ett bakslag...

Det är kul att det investeras så mycket i TB, självklart är det ett bakslag att FI nekade ansökan och aktien visade det genom att sjunka. TB ger sig dock inte och söker nu europeisk finanslicens, blir de nekade även där så sjunker nog aktien det dubbla mot vad den sjönk nu. Blir de godkända så dubblas nog värdet på aktien, kanske mer.
Citera
2014-07-03, 20:11
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Trustbuddy skriver vidare att en stor institutionell investerare har förbundit sig att placera upp till 40 miljoner dollar (270 miljoner kronor) i Trustbuddys låneplattform för att finansiera tillväxten av kunder och utlåningsvolymer.
TB tycker kanske att de kan vara nonchalanta mot småsparare när de kan få in sådana pengar av en institutionell placerare. Lite faller ändå själva affärsidén som den är presenterad att småsparare lånar ut till smålånare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in