Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-24, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Idag är det en magisk dag - jag har nämligen haft pengar inne hos TB i 1000 dagar!

När jag tittade igenom lånehistoriken inser jag att de flesta av mina lån nog allt borde varit avskrivna vid det här laget, även med avbetalningsplanen inräknad.

Vid start lånades allt ut i stora sjok (1000 kr eller mer). Endast ETT av dessa betalades tillbaka. ser jag nu, och det i sin tur lånades vidare två gånger innan det också fastnade hos nån kass långivare. Så det går med säkerhet att säga att stora delar av lånen varit utlånade till samma långivare i just 1000 dagar.

Även med du anger ovan (räknar med att inkassobolaget försöker i 3 månader innan de skriver en avbetalningsplan) så har tiden överskridits med 118 dagar.

Ja det vore väldigt intressant att höra vad de säger om din situation och varför du inte fått tillbaka dina pengar.
Citera
2015-02-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Idag är det en magisk dag - jag har nämligen haft pengar inne hos TB i 1000 dagar!

När jag tittade igenom lånehistoriken inser jag att de flesta av mina lån nog allt borde varit avskrivna vid det här laget, även med avbetalningsplanen inräknad.

Vid start lånades allt ut i stora sjok (1000 kr eller mer). Endast ETT av dessa betalades tillbaka. ser jag nu, och det i sin tur lånades vidare två gånger innan det också fastnade hos nån kass långivare. Så det går med säkerhet att säga att stora delar av lånen varit utlånade till samma långivare i just 1000 dagar.

Även med du anger ovan (räknar med att inkassobolaget försöker i 3 månader innan de skriver en avbetalningsplan) så har tiden överskridits med 118 dagar.

Nån som är förvånad att det inte fungerar som Trustbuddy säger att det fungerar? Som sagt vi är väldigt nyfikna på hur Jesper skall förklara detta.

I övrigt är det nog bara att konstatera att man får vara nöjd med mer varje krona som kommer ur bolaget. Att det fortfarande finns folk som vill sätta in pengar är en fullkomlig gåta....
Citera
2015-02-24, 19:41
Medlem
Nej ni har fel!

Kommer in nya lånekronor från mina kära låntagare varje dag.

TB is the bomb. I love it.
Citera
2015-02-24, 21:10
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiff21
Nej ni har fel!

Kommer in nya lånekronor från mina kära låntagare varje dag.

TB is the bomb. I love it.

In på ditt lönekonto menar du? Eller in på TBs fantasikonto?

För det är en stor skillnad.
Citera
2015-02-24, 21:13
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
Ja det vore väldigt intressant att höra vad de säger om din situation och varför du inte fått tillbaka dina pengar.

Jag kommer ta kontakt med dem och kolla detta. Återkommer!
Citera
2015-02-28, 14:55
Medlem
Jag fick ett lån återbetalt häromdagen, eller delar av det, 3 kronor...
Citera
2015-03-05, 13:07
Medlem
Hej alla långivare!

Jag kan se i denna tråd att många är besvikna på Trustbuddy och deras sätt att hantera era tillgångar. Jag har själv insett att det är problem och att de inte lever upp till vad de lovar/lovat. Jag vill därför se över att göra gemensam sak i fallet. Om alla samlas och går ihop så blir det kraftfullt. Därför vill jag be samtliga i denna tråd som har haft, eller har problem med Trustbuddy att deltaga. Kan ni vara vänliga att genomföra följande:

1. Säkra all bevis i form av korrespondens med Trustbuddy
2. Skicka ett mejl med information till trustbuddylender@hotmail.com

Jag vill att ni anger namn, telefon och e-post adress.
Beskriv hur ni anser att Trustbuddy har brustit mot villkoren och löften till er.

Jag kommer återkomma med svar och mer info till er ASAP!

Med vänlig hälsning, Besviken långivare!
Citera
2015-03-06, 08:51
Medlem
Mumfie0s avatar
Trött redan på trustbuddy.
Försökt ta ut pengar i 3månader nu men knappt nåt händer fast det bara är några tusenlappar det gäller.
Citera
2015-03-06, 13:34
Medlem
Nu försvann visst en del av diskussionen här!

För att sammanfatta, vill man ha konstant utlåning/återbetalning så är det Finland som gäller då TB har ett faktoringavtal där.
Jag hade funderingar på att sätta in ett mindre belopp igen, men efter diskussion med Jesper så har jag inte fått klart hur många dåliga (Jesper vill inte kalla dem dåliga förstås) lån jag får ta över, men det är mer än 5% dåliga lån från dag 1 om man gör insättningar.

Tydligen är anledning att man inte kan få raka svar enligt Jesper att de är börsnoterade (inte hört den ursäkten från andra banker eller företag förut, men men), vilket kan jämföras med konkurrenten där jag har fått ut klar och tydlig information när jag har frågat.
Citera
2015-03-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Nu försvann visst en del av diskussionen här!

För att sammanfatta, vill man ha konstant utlåning/återbetalning så är det Finland som gäller då TB har ett faktoringavtal där.
Jag hade funderingar på att sätta in ett mindre belopp igen, men efter diskussion med Jesper så har jag inte fått klart hur många dåliga (Jesper vill inte kalla dem dåliga förstås) lån jag får ta över, men det är mer än 5% dåliga lån från dag 1 om man gör insättningar.

Tydligen är anledning att man inte kan få raka svar enligt Jesper att de är börsnoterade (inte hört den ursäkten från andra banker eller företag förut, men men), vilket kan jämföras med konkurrenten där jag har fått ut klar och tydlig information när jag har frågat.
Vet du något mer om dealen där i finland? jag har jobbat i inkassobranschen och vi köpte fodringar för 30-50% där majoriteten var i det lägre spannet. Ta exemplet på 10 000 i deras lån som kostar 11850 kronor efter 30 dagar. 11200 ska till långivarna. Inkassobolaget måste buda extremt högt för att kunna räkna hem det.
Citera
2015-03-06, 14:52
Medlem
Girasoul!

Jag har ställt frågan till Jesper om det finns en möjlighet att Trustbuddy kan få till ett avtal med ett faktoringbolag även i Sverige. Det skulle i ett slag lösa alla problem med uttag som inte går att göra. Dåliga lån skulle omedelbart realiseras och kapital frigöras för uttag.
Jag återkommer om jag får något svar från Jesper.

Den konkurrent till Trustbuddy som du skriver om och som även jag har betrott med en del av mitt kapital, inger ett förtroende som ligger skyhögt över Trustbuddys. Man får snabbt raka svar på sina frågor. Jag har fått veta hur stor buffert de har för att kunna låta sparare ta ut 90 % av sitt kapital och det lät mycket förtroendeingivande.
En stor skillnad mot Trustbuddy är också att om du begär ett uttag på 90 % och det inte finns medel tillgängliga, så får du så mycket som behållningen på klientmedelskontot räcker till och resten i poster på 1000:- allteftersom pengar kommer in. På Trustbuddy får du inte ett öre förrän hela beloppet kan betalas ut, vilket betyder att du kan få vänta mycket länge på ett 90 % uttag.
Citera
2015-03-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kritiken123
Vet du något mer om dealen där i finland? jag har jobbat i inkassobranschen och vi köpte fodringar för 30-50% där majoriteten var i det lägre spannet. Ta exemplet på 10 000 i deras lån som kostar 11850 kronor efter 30 dagar. 11200 ska till långivarna. Inkassobolaget måste buda extremt högt för att kunna räkna hem det.

Jag vet inte riktigt hur du menar? Menar du att långivaren omedelbart ska få igen 11200? Så fungerar det uppenbarligen inte i Finland. Vad som händer när ett dåligt lån säljs, är att det uppstår en ganska stor förlust för långivarna. Vitsen med detta är att det som Trustbuddy får för de dåliga lånen omedelbart kan frigöras för utlåning igen. Med den höga räntan som låntagarna betalar kommer det i slutändan ändå vara en vinst att sälja förfallna lån med större eller mindre förlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in