Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-29, 00:11
Medlem
Petesamprass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Både Expressen och Aftonbladet skriver att tre personer skjutits, inte två som trådrubriken säger. Kan det vara alla tre bröder som ViGerOssAldrig nämnde?

Verkar lite oklart.

NT skriver:

Citat:
Två personer skottskadadades och en man blev knivstucken i bröstet.

Medans den andra lokaltidningen Folkbladet skriver:

Citat:
Tre män skottskadades vid en gänguppgörelse på Gamla Rådstugugatan i centrala Norrköping på tisdagskvällen. Ett av skotten avlossades inne på en restaurang.

Jag litar dock mer på NT.

NT har uppdaterat med videoklipp från 24NT

http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6964226
Citera
2011-06-29, 00:20
Medlem
Jag var där när det hände.
Kände på mig att det skulle hända, det har pratats mycket om just gänguppgörelse så det var bara en tidsfråga. Måste säga att det var helt sjukt!
Citera
2011-06-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViGerOssAldrig
2 skjutna och 1 knivskuren.

Nej fel... Det var 3 skadade och en utav dem opereras just nu i Linköping för livhotande skador!
Citera
2011-06-29, 00:23
Medlem
NuBfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmoonie
Kände på mig att det skulle hända, det har pratats mycket om just gänguppgörelse så det var bara en tidsfråga. Måste säga att det var helt sjukt!

Jamen vad fan hände då, ditt snille... Info, tack!
Citera
2011-06-29, 00:24
Medlem
Citat:

Var du inne på Deli?
Berätta om vad du såg.
Citera
2011-06-29, 00:29
Medlem
A.B.M.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViGerOssAldrig
2 skjutna och 1 knivskuren.

Citat:
Nej fel... Det var 3 skadade och en utav dem opereras just nu i Linköping för livhotande skador!

Vänta lite nu?? Blir inte 2+1 = 3 ??
Och oavsett om man är skjuten eller knivskuren, så är man väl skadad ??

Fast, man kan ju inte förvänta sig så intelligenta kommentarer av folket här..
Citera
2011-06-29, 00:29
Medlem
Petesamprass avatar
Citat:

Och den andra skottskadade opererades i Norrköping på Vrinnevisjukhuset.

Från NT
Citat:
Två personer skottskadadades och en man blev knivstucken i bröstet. Den ena av dem, en 31-årig man hemmahörande i Malmlö, vårdas på Universitetssjukhuset i Linköping. Hans tillstånd är allvarligt och hans skador livshotande. De två andra männen fördes till Vrinnevisjukhuset. Det handlar om en 35-årig man som är allvarligt skadad och har opererats akut, men vars tillstånd är stabilt, och en man mellan 20 och 30 år som även han har allvarliga skador. Också den andre mannens tillstånd uppges vara stabilt, men mannen är ändå kvar på sjukhuset för observation
Citera
2011-06-29, 00:32
Medlem
xenosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumBren
Igår hörde jag och en kompis massor med oväsen från Deli och sedan såg vi en man gå ut med vad som såg ut som en hammare i handen. Sa på skämt "Snart skjuter de igen".

Det gick fort.

Det som hände igår verkar dock inte ha någonting att göra med dagens händelser så som jag förstår det.
Citera
2011-06-29, 00:37
Medlem
NuBfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
Det som hände igår verkar dock inte ha någonting att göra med dagens händelser så som jag förstår det.

Antagligen inte, men det händer alltid en massa skumt skit runt Deli och jag har kommit i kontakt med flera som på ett eller annat sätt är involverade med alla gängen som redan blivit nämnda i tråden... Kort sagt så skulle det inte förvåna mig om händelsen igår också hade något med gängverksamheten att göra, då det alltid är sånt kring Deli.
Citera
2011-06-29, 00:40
Medlem
Petesamprass avatar
Kan gårdagens påstådda skottlossning i norrköping ha något med dagens skottlossning att göra?

http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6963124
Citera
2011-06-29, 00:43
Medlem
Magee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Jag tyckte det var intressant läsning.

Berätta mer.

Ta allt som jag inte skrev var helt säkert med en nypa salt med, eftersom jag för andras ord vidare! Men vad vill du veta lite mer exakt? Jag sitter inte inne på speciellt mycket mer information tyvärr. Däremot så kommer han med "livshotande skador" att klara sig fint.
Citera
2011-06-29, 00:53
Medlem
En ganska avlägsen "nyhet" men det är ändå relaterat till deli; För ca ett år sedan va jag och en kompis hemma hos en annan polare som bor precis över gatan. När min tjejpolare ska gå hem vid typ 6-7 på morgonen så går hon över gatan vid deli och där står en maskerad man med pistol dragen och riktad på fönstret på deli.

Han märker väl iaf att hon kommer och stoppar ner pistolen. Hon blir så jävla ställd av det så hon knatar hem utan att ringa snut eller nåt. Senare på dagen rapporterade iaf NT (tror jag det va) att det satt ett eller flera skotthål i rutan på deli. Det skumma är att vi låg och sov med fönstret öppet och hörde inga skott som gick av. Vi får väl anta att ljuddämpare användes så länge vi inte sover jävligt tungt.

Vore som sagt intressant att veta vad fan dom håller på med på det där stället. Verkar onekligen oroligt däromkring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in