Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-28, 21:15
Medlem
Jag vet inte riktigt om jag har placerat tråden rätt men detta var det närmsta jag kunde komma. Ber i annat fall om ursäkt.
Nåväl, till saken!

Jag har ett hus i finland som jag ska till om ett par veckor och tänkte där bygga en flotte/flytbrygga eller vad ni nu vill kalla det.
Tänkte för enkelhetens skull köpa virke och kapa upp det här hemma och lasta det på bilen så det "bara" är att bygga ihop när jag kommer fram.
Jag berättade för några släktingar och då kläckte en av dom ur sig att jag måste ha nåt slags intyg för att få ta med det på finlandsfärjan (viking) och det var flera som tydligen hade hört något liknande.
Jag har sökt utan framgång, så jag undrar helt enkelt om någon annan vet något eller om det bara är att köra ombord.
Det rör sig inte om något jätteschabrak utan de längsta reglarna kommer vara runt 3m, dvs kortare än bilen så det ska inte vara nåt längdproblem på finlandfärjan.

Tackar på förhand för visat intresse!
Citera
2011-06-28, 21:25
Medlem
Asgarvads avatar
Ring/maila färjerederiet och tullen, fråga dem vetja! Virke kanske betraktas som farligt gods ombord på en pråm eller så måste det vara dokumenterat fritt från skadeinsekter och svamp?
Citera
2011-06-28, 21:39
Medlem
Att jag inte tänkte på det får ta och gör det imorgon. Vore surt att bli stoppad i hamnen med massor av virke på taket.
Man tycker ju att EU ska vara bra för något iaf...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in