Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-23, 20:18
Medlem
GimliRedBeards avatar
Tunnaste insulinsprutan är att rekommendera (30).
Sätt subQ i magfettet. Förutom BPC157 som sätts så nära skadan som möjligt.
Citera
2024-09-23, 22:41
Medlem
Faztrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GimliRedBeard
Tror undantagslöst att alla peptider kommer i pulverform och måste då rekonstitueras, dvs blandas med BAC-vatten i lämplig mängd. Och så får man ju då klura lite på mängd/vikt osv för att få rätt dos. Det bör man klara med eller utan youtube... annars bör man nog plugga lite matte innan man trycker i sig peptider!

For sure. Men häver man i tillräckligt med bac vatten första gången så att det ska hålla hela kuren? Delvis 4-8 veckor eller häller man i ”ny” BAC varje gång man ska injicera?
Citera
2024-09-23, 22:42
Medlem
Faztrs avatar
Är det någon skillnad på insulinsprutor och kanyler? 😂 hitta ” Gul kanyl (30G 0,30 x 12,5mm)” det bör ju fungera?
Citera
2024-09-23, 23:21
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faztr
For sure. Men häver man i tillräckligt med bac vatten första gången så att det ska hålla hela kuren? Delvis 4-8 veckor eller häller man i ”ny” BAC varje gång man ska injicera?

Samma princip som "pulverkaffe"! Blir rätt blaskigt kaffe om man skulle fylla på med mer vatten efter varje klunk.
Nog en bra ide att kolla lite Youtubefilmer!
Citera
2024-09-23, 23:23
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Är det någon skillnad på insulinsprutor och kanyler? 😂 hitta ” Gul kanyl (30G 0,30 x 12,5mm)” det bör ju fungera?

Kanyl är bara nål och fäste. Måste ha en spruta också.
Insulinsprutor sitter ihop allt i ett.
Citera
2024-09-24, 21:38
Medlem
Faztrs avatar
Citat:
Samma princip som "pulverkaffe"! Blir rätt blaskigt kaffe om man skulle fylla på med mer vatten efter varje klunk.
Nog en bra ide att kolla lite Youtubefilmer!

Vad använder du för nål att extrahera bac vattnet in i peptiden? Insulinsprutan eller behöver du ha någonting annat?

Står det någonstans hur mycket bac vatten du ska ha i varje peptid för att få det perfekt blandat?

Tack för alla svar från dig. Men vissa youtube filmer verkar vara väldigt sketchy och okunniga fast dem har mage att lägga upp det på tuben 😂
Citera
2024-09-24, 23:42
Medlem
Citat:
Vad använder du för nål att extrahera bac vattnet in i peptiden? Insulinsprutan eller behöver du ha någonting annat?

Står det någonstans hur mycket bac vatten du ska ha i varje peptid för att få det perfekt blandat?

Tack för alla svar från dig. Men vissa youtube filmer verkar vara väldigt sketchy och okunniga fast dem har mage att lägga upp det på tuben 😂

Du kan använda vilken spruta som helst för att överföra bacvattnet.

Hur mycket du överför tror jag mest är en smaksak beroende på hur mycket vätska du vill injicera. Jag brukar köra 2ml bac per 10mg peptid. Se bara till att hålla koll på hur mycket du har i så att du vet koncentrationen och kan dosera rätt.
Citera
2024-10-01, 18:16
Medlem
Faztrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labcat
Du kan använda vilken spruta som helst för att överföra bacvattnet.

Hur mycket du överför tror jag mest är en smaksak beroende på hur mycket vätska du vill injicera. Jag brukar köra 2ml bac per 10mg peptid. Se bara till att hålla koll på hur mycket du har i så att du vet koncentrationen och kan dosera rätt.

kan man använda samma 1ml spruta (insulinspruta) för att spruta in BAC vattnet två gånger i peptiden för att få 2ml BAC vatten i peptiden. Eller måste jag använda en spruta som rymmer 2ml minst?
Citera
2024-10-01, 19:41
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
kan man använda samma 1ml spruta (insulinspruta) för att spruta in BAC vattnet två gånger i peptiden för att få 2ml BAC vatten i peptiden. Eller måste jag använda en spruta som rymmer 2ml minst?

Använd samma spruta 2 gånger 1 ml åt gången. Var försiktig, peptider ska inte skakas!
Citera
2024-10-21, 22:21
Medlem
GimliRedBeards avatar
Hur ligger det till egentligen?
Är det olagligt att köpa/inneha/använda t ex BPC 157 och TB 500?
Citera
2024-10-22, 12:52
Medlem
Citat:
Hur ligger det till egentligen?
Är det olagligt att köpa/inneha/använda t ex BPC 157 och TB 500?
Jag undrar samma sak!
Mellanotan och nootropics är lagligt tror jag så de som är olagliga är väl huvudsakligen de peptider som är läkemedelsklassade då man bryter mot läkemedelslagen om man inte har recept?
Kanske gäller dessa även om dom inte skrivs ut i Sverige då de kanske finns som läkemedel i andra länder?
Antar att tillväxthormon och alla de som höjer tillväxthormonet klassas som hormondoping?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in