Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-20, 13:57
Medlem
Finns dom kvar i Landet?
Citera
2023-11-20, 17:29
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litelagomidag
Finns dom kvar i Landet?
Frmodligen inte...och innan ngon jeppe lgger upp en bild p en medlem i vst frn ngon sunkig frortsetta..."en svala gr ingen sommar..."
Citera
2023-11-22, 11:02
Medlem
Vad jag har hrt r Vagos mycket strre n HA i Kalifornien. Jag tror att det r frmst i USA de existerar. Vagos betyder "vagabond" p spanska, och grundarna var skert mexare. Men nr jag har sett dokumentrer om dem har dr funnits vldigt mnga vita. De verkar vara som Bandidos, med vita och mexare.

Det r mrkligt att alla MC-gng hatar HA. Mongols, Bandidos, Vagos, Outlaws, Breed, Pagans osv. r det ngon slags avundsjuka fr att HA ses som de strsta/mktigaste? Vad r det egentligen som gr HA till de mktigaste? Har de flest medlemmar? Kontrollerar de flest omrden? Det verkar som om deras makt mest grundar sig i en image, d de var ett av de frsta 1%-gngen, och median har gjort dem knda.
Citera
2024-10-29, 15:30
Visste inte att den hr trden fanns.

Vagos hade ett chapter som hette Stockholm South en gng i tiden med bland annat folk frn Haninge. Kan sga att de var aktiva och inga lallare nr det kom till 1%-andan.

Vet inte riktigt allt som hnde dr men folk hoppade av efter en tid och gjorde sitt p annat hll. Vet att ngon var frn Jordbro och tv (om jag minns rtt) frn Vsterhaninge. TROR deras namn var/kallades Sjuan, Tommy och Louis eller ngot snt. Latinamerikanare i alla fall.

En Nille som ocks var ngonstans frn Tumba/Salem eller i nrheten var ocks medlem. Han gick ver till Bandidos nr han satt p kken gick det rykten om sen.
Citera
2024-10-29, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagarenkanin
Visste inte att den hr trden fanns.

Vagos hade ett chapter som hette Stockholm South en gng i tiden med bland annat folk frn Haninge. Kan sga att de var aktiva och inga lallare nr det kom till 1%-andan.

Vet inte riktigt allt som hnde dr men folk hoppade av efter en tid och gjorde sitt p annat hll. Vet att ngon var frn Jordbro och tv (om jag minns rtt) frn Vsterhaninge. TROR deras namn var/kallades Sjuan, Tommy och Louis eller ngot snt. Latinamerikanare i alla fall.

En Nille som ocks var ngonstans frn Tumba/Salem eller i nrheten var ocks medlem. Han gick ver till Bandidos nr han satt p kken gick det rykten om sen.

Vldigt mnga frn Ewil Crew starta upp Vagos p den tiden.
Citera
2024-10-29, 20:34
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
Vldigt mnga frn Ewil Crew starta upp Vagos p den tiden.

Japp. Om jag inte minns fel s hela EC? Presidenten var ju samma som i EC?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in