Vad jag har hrt r Vagos mycket strre n HA i Kalifornien. Jag tror att det r frmst i USA de existerar. Vagos betyder "vagabond" p spanska, och grundarna var skert mexare. Men nr jag har sett dokumentrer om dem har dr funnits vldigt mnga vita. De verkar vara som Bandidos, med vita och mexare.
Det r mrkligt att alla MC-gng hatar HA. Mongols, Bandidos, Vagos, Outlaws, Breed, Pagans osv. r det ngon slags avundsjuka fr att HA ses som de strsta/mktigaste? Vad r det egentligen som gr HA till de mktigaste? Har de flest medlemmar? Kontrollerar de flest omrden? Det verkar som om deras makt mest grundar sig i en image, d de var ett av de frsta 1%-gngen, och median har gjort dem knda.
Vagos hade ett chapter som hette Stockholm South en gng i tiden med bland annat folk frn Haninge. Kan sga att de var aktiva och inga lallare nr det kom till 1%-andan.
Vet inte riktigt allt som hnde dr men folk hoppade av efter en tid och gjorde sitt p annat hll. Vet att ngon var frn Jordbro och tv (om jag minns rtt) frn Vsterhaninge. TROR deras namn var/kallades Sjuan, Tommy och Louis eller ngot snt. Latinamerikanare i alla fall.
En Nille som ocks var ngonstans frn Tumba/Salem eller i nrheten var ocks medlem. Han gick ver till Bandidos nr han satt p kken gick det rykten om sen.
Vagos hade ett chapter som hette Stockholm South en gng i tiden med bland annat folk frn Haninge. Kan sga att de var aktiva och inga lallare nr det kom till 1%-andan.
Vet inte riktigt allt som hnde dr men folk hoppade av efter en tid och gjorde sitt p annat hll. Vet att ngon var frn Jordbro och tv (om jag minns rtt) frn Vsterhaninge. TROR deras namn var/kallades Sjuan, Tommy och Louis eller ngot snt. Latinamerikanare i alla fall.
En Nille som ocks var ngonstans frn Tumba/Salem eller i nrheten var ocks medlem. Han gick ver till Bandidos nr han satt p kken gick det rykten om sen.
Vldigt mnga frn Ewil Crew starta upp Vagos p den tiden.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!