Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-10-25, 13:29
  #25
Medlem
Det ska bara vara ett ? i form-action. URL:en i formuläret stämmer inte med dubsteps fråga ovan.
Citera
2011-10-25, 14:13
  #26
Medlem
Carlozs avatar
URL:en som står efter jag trycker på logga in: http://localhost/login.php?login=yes

har även nu tagit bort ett "?". Nu står det dock Invalid login på allt. Även när jag skriver in användarnamn o lösen som stämmer.
Citera
2011-10-25, 14:25
  #27
Medlem
Då börjar det äntligen bli dags att ta reda på vad variablerna innehåller . Lägg till
Kod:
var_dump($username, $password, $result);
efter mysql_result-raden.
Citera
2011-10-25, 14:58
  #28
Medlem
Carlozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koenigsegg
Då börjar det äntligen bli dags att ta reda på vad variablerna innehåller . Lägg till
Kod:
var_dump($username, $password, $result);
efter mysql_result-raden.

Resultatet av ovanstånde:

Citat:
null
string 'password' (length=8)
string '0' (length=1)

Invalid login.


Där invalid login, givetvis är texten jag har programmerat ska komma upp.
Citera
2011-10-25, 15:04
  #29
Medlem
Första raden är username, och den variabeln är alltså tom. Utred varför.

EDIT: Såg ditt username-element i formuläret nu. Står det fortfarande så i din kod? Du kollar inte att du skrivit rätt så ofta va ;-j?
Citera
2011-10-25, 15:20
  #30
Medlem
Carlozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koenigsegg
Första raden är username, och den variabeln är alltså tom. Utred varför.

EDIT: Såg ditt username-element i formuläret nu. Står det fortfarande så i din kod? Du kollar inte att du skrivit rätt så ofta va ;-j?

Hmm kalla mig gärna dum, men jag är inte jätte van att jobba med PhP och kan inte alls språket lika bra som HTML etc.

Och nej, jag validerar aldrig. Inte ens till inlämningsuppgifterna på universitet: et

Var va det du menade att jag hade gjort något skumt i min kod?
Citera
2011-10-25, 15:46
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carloz
Kod:
Username: <input type="text" name"username" />
Password: <input type="password" name="password" /> 
Jämför name-attributet på raderna. (Hint: Det saknas ett = efter name på den första.)
Citera
2011-10-25, 15:53
  #32
Medlem
Carlozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koenigsegg
Jämför name-attributet på raderna. (Hint: Det saknas ett = efter name på den första.)




Jag tar här och med på mig att jag antagligen är den mest korkade och klantigaste människan inne på Flashbacks systemutvecklings forum. Fan va korkat alltså

Stort Tack för hjälpen Koeniggsegg(och alla övriga också). Har suttit här nu och leta fel i koden, så missar man den klockrena.

Som sagt, stort stort stort tack till er alla, för hjälpen Ni kommer dock få höra mer av mig, för jag lär väll antagligen trassla in mig när jag ska fixa ett reg-formulär till inlogget sen också

Kanoners och på återséende
Citera
2011-10-25, 18:05
  #33
Medlem
Så går det när man inte använder en klok IDE!
Citera
2011-11-07, 18:51
  #34
Medlem
Säger som spirax!
Fixa IDE!

Eclipse är gratis, bra och BRA (och lite extra bra)!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback