Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-04, 21:22
  #1
Medlem
Lemuus avatar
Hejsan, min kattportal har funnits sedan 2006 men är nystartad nu igen efter ett tag som den legat nere pga personliga skäl.. nu är jag sugen på aktivitet och har börjat på google adwords, även facebook annonser. Men, vad finns det mer för möjligheter? Man vill ju inte spamma sönder hemsidor, ger sånt negativt intryck
Citera
2011-07-04, 21:32
  #2
Medlem
Du kan kanske skapa ett spel likt http://www.burststudio.com/kitten.html och annonsera på spelsidor?

Jag vet, lååågt.
Citera
2011-07-04, 21:36
  #3
Medlem
xayps avatar
Samarbeta med andra husdjursforum (länka till varandra)?
Citera
2011-07-04, 22:37
  #4
Medlem
Lemuus avatar
Jo men oftast så får man inte göra reklam på något vis jag skickade iallafall länktips till olika länksidor där det är samlingar.. Kanske ska maila endel med privata hemsior att jag länkar dem...
Citera
2011-07-05, 21:01
  #5
Medlem
Anlita en webb byrå, Som kan hjälpa dig att optimera dina sökord? adwords är väll bara för att se hur många som söker på vissa sökord?
Citera
2011-07-06, 14:00
  #6
Medlem
Lemuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eru färsking
Anlita en webb byrå, Som kan hjälpa dig att optimera dina sökord? adwords är väll bara för att se hur många som söker på vissa sökord?
Njae, jag har en annons uppe på google ju. så söker man på katt så kommer den upp vid "sponsrade"
Citera
2011-07-06, 19:50
  #7
Medlem
Intressantidiots avatar
Ett bra sätt vore ju att ringa nån kattmatsleverantör eller zoobutik. Efter lite smoothtalk om varför just du och din sida skiljer sig lite från alla andra sidor, och kommer att lyckas få många besökare inom snar framtid, så kommer han/hon nog lossna snart när du berättar ditt fina erbjudande.

"Du kan få en gratis reklamplats på min hemsida under en period av 1 år (tex) mot att du ger mig rätten att erbjuda ett exklusivt erbjudande som endast går att handla hos er från mig under öppningsmånaden (tex)."

Du får ju givetvis se till att det blir ett erbjudande folk vill använda sig av, sen vips går ordet och du får besökare och han får sålt på varor. Sen gäller det för dig att få de att återvända med

Gratis för dig om du bara lyckas snacka lite
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback