2011-06-09, 20:10
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Lskeblask var en klassiker

Och s roliga namn som Magica de Hex- batikhxan

Edit: Fan, jag funderar p att kpa Kalle Ankatidningar igen. r detta en bra id fr 21ringar ?

Har sjlv funderat p det, men fr det mesta lser jag igenom gamla Kalle Anka-tidningar o -Pockets. Vet inte hur bra "klass" dagens Kalle-tidningar hller.
Citera
2011-06-09, 20:16
Bannlyst
Nr jag var i USA fr ngra r sedan tittade jag igenom ett antal tidningar d jag var fast p antikvarium i 3 timmar, det som slog mig d var att det fanns en hrtjuv som hette Harry Balzac. Garvade mig harmynt av det i skert 5 minuter.
Citera
2011-06-14, 12:51
Medlem
Cincinnatis avatar
Och hr sen!

Vem var det som sa s?
Citera
2011-06-16, 21:02
Medlem
Beethovanias avatar
Inge Knyck - Ansvarig fr stadens finanser och allt fr slsaktig fr Farbror Joakims sparsamma sinne. Det vankades nyval och en av hans motstndare var Inge Budget. Joakim stllde sjlv upp i valet och Kalle blev ansvarig fr valkampanjen som gick ut p att bland annat slppa ut godis frn himlen samt ge bort gratis mortlar till stadens fruntimmer. Joakim blev till slut vald in till kommunfullmktige men fick absolut inte vara ansvarig fr stadens finanser d han ju varit s otroligt slsaktig vid sin kampanj som Kalle ordnade, istllet fick han ansvaret fr stadens renhllning, ngot han inte var allt fr frtjust i. Givetvis fick Kalle hela skulden, och beskrivs av Joakim som en Knpp-s-Kalle!
Citera
2011-06-18, 02:53
Medlem
MartinStLouiss avatar
I ett gammalt nummer av Kalle Ankas Pocket s fanns det en stad som hette Skurkistan
Citera
2011-06-18, 23:14
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Har fr mig att en annan version har varit Sylvester Stalldrnge eller liknande
Jag minns en som hette typ Sylvester Stallfne frn en Kalle Ankas Pocket, strax ver nummer 200. Kalle blir ofrivilligt anstlld som verlevnadsexpert som ska leda ett gng turister p en full av faror.
Citera
2011-07-03, 11:09
Medlem
Ferry31s avatar
"Hftiga bananer"
"Hll korpgluggarna pnna"
"Milda Metusalem"

Var mina favorituttryck

Fr lite nostalgi i vrigt nr jag lser trden.
Citera
2011-07-03, 11:16
Medlem
Charteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
"Hftiga bananer".

Det uttrycket har nog inte hrt, eller ja lst. I vilket sammanhang anvnds det?
Citera
2011-07-04, 23:12
Medlem
Softis...s avatar
Indiana Jns jeep har ett ganska sknt namn: Landkrabber Defekter

(Land Rover Defender)
Citera
2011-07-07, 17:43
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charteris
Det uttrycket har nog inte hrt, eller ja lst. I vilket sammanhang anvnds det?

Lste ngon tidning dr ngra kaktustjuv stal en stor fin kaktus d han uttryckte: "Hftiga bananer, en sdan betalar de massor fr". Ngot i den stilen. Skulle kunna anvndas som "alla tiders", eller "Fan vad gott".

Kalle nmner det frvrigt flera gnger har jag fr mig, iaf i de nyare tidningarna.
Citera
2011-07-07, 22:11
Medlem
Charteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Lste ngon tidning dr ngra kaktustjuv stal en stor fin kaktus d han uttryckte: "Hftiga bananer, en sdan betalar de massor fr". Ngot i den stilen. Skulle kunna anvndas som "alla tiders", eller "Fan vad gott".

Kalle nmner det frvrigt flera gnger har jag fr mig, iaf i de nyare tidningarna.

Aha, dr ser man. Det om ngot r nog ett tydligt tecken p att det var lngesedan jag lste en ny tidning!

Nr Don Rosa slutade, mer eller mindre slutade jag kpa nya tidningar. Han var en frisk flkt som gjorde Kalle Anka serierna intressanta igen.
Citera
2011-07-13, 13:07
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charteris
Aha, dr ser man. Det om ngot r nog ett tydligt tecken p att det var lngesedan jag lste en ny tidning!

Nr Don Rosa slutade, mer eller mindre slutade jag kpa nya tidningar. Han var en frisk flkt som gjorde Kalle Anka serierna intressanta igen.

Det stmmer. Don Rosa = Legend
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in