• 1
  • 2
2011-07-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itaga
vi kommer att gå i samma klass/skola

Sooooooooft, anar att du är kille?
Citera
2011-09-26, 20:29
Medlem
PajaPataks avatar
lernia=bajs
Citera
2011-09-26, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PajaPatak
lernia=bajs

Ja du tillför så otroligt mycket i tråden.

Till Ts.
Jag hoppas ni får mycket praktik och inte bara en massa teorikurser. Teorin jag hade (var visserligen i gymnasiet) har jag inte haft det minsta nytta utav med undantag av ritningsläsningen.
Lycka till iaf!
Citera
2011-10-17, 00:07
Medlem
xelytoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itaga
vi kommer att gå i samma klass/skola

Samma här!

Börjar om 9 timmar 53 min
Citera
2011-10-17, 10:26
Medlem
2kgbenfritts avatar
Bli inte rörmokare! det suger, gick vvs jag själv, omöjligt att få lärlingsplats utan kontakter. ingen vill släppas med massa dryga lärlingar som sackar ner ackordet!
Citera
2011-10-17, 11:35
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2kgbenfritt
Bli inte rörmokare! det suger, gick vvs jag själv, omöjligt att få lärlingsplats utan kontakter. ingen vill släppas med massa dryga lärlingar som sackar ner ackordet!
Får man ackord som lärling? Det är ju inte bra isf. Meningen är väl att man ska göra varje moment i lugn och ro och inte behöva stressa pga ett ackord. Så är det inte inom el allafall.
Citera
2011-10-17, 13:41
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Får man ackord som lärling? Det är ju inte bra isf. Meningen är väl att man ska göra varje moment i lugn och ro och inte behöva stressa pga ett ackord. Så är det inte inom el allafall.

Ackord är absolut inte stress. Det enda som ett ackord handlar om är att man måste planera jobbet och att man får den lönen man presterar för, istället för att arbetsgivaren behåller pengarna som du har jobbat ihop.
Citera
2011-10-18, 18:41
Medlem
Hur går det för er då? Fått lärlingsplats eller jobb?
Citera
2011-10-18, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2kgbenfritt

Jag fick lärlingsplats utan någon hjälp från någon. Visst har jag kontakter men där jag jobbar nu hade ingen hört talas om någon av mina kontakter innan.
Gick bara dit och pratade med entreprenadchefen och frågade om de kunde tänka sig en lärling. Han kollade läget med sin chef och sen var det klart.
Hur lätt som helst så nästa gång kanske du ska sluta sitta framför datorn och skicka värdelösa cvn till olika firmor och gå dit personligen istället.
Citera
2012-01-12, 11:01
Medlem
Vvs montör lernia i stockholm. Jag går där och är besviken på utbildningen. man blir vvs montör men du måste vara beredd på att det är få lektioner. I ettan så had jag 3 lektioner till 1 lektion sista tiden.skaffa dig en hobby eller ett extrajobb.

Första veckan när man har samling och sånt är nästan totalt bortkastad tid. Dom pratar i huvudsaken saker som du redan vet eller kan fråga csn om.

Det finns ett par riktigt dåliga lärare men det finns även några som är sjukt bra=)
Jag känner att jag helllre skulle gå på ett universitet än att ha så lite att göra. Jag skulle kunna köra vvsare och elektriker på lernia sammtidigt.

Skicka ett pm om det är någon speciellt fråga om vvs lernia du vill ha svar på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in