Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-16, 23:03
  #145
Medlem
TnaLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast bilden från PI ser inte ut att vara tagen utanför Trollenäs slott

http://www.google.se/search?q=trolle...w=1600&bih=775

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trollen%C3%A4s_slott


Nä, någon som använt en gammal bild från PI
http://politisktinkorrekt.info/2010/...ag/#more-49024
Citera
2011-07-16, 23:04
  #146
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Vill någon kolla upp användaren lunagarden - 16 juli, Ellinge slott Skåne http://www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3825216.html

Men läs tråden för h-e. DETÄRINTEHON.
Citera
2011-07-16, 23:05
  #147
Medlem
Konstigt att detta våld sprider sig, måste ju kunna gifta sig utan att få en kniv i ljumsken.

Jag anser att detta är ett tecken på stor omoral inom denna familj, skulle önska att jag skulle kunna tala dem till rätta vilket jag säkerligen kunde om jag fick chansen.

Knivhuggaren ska ha en vass fot i baken och sen raka spåret in i finkan.
Citera
2011-07-16, 23:06
  #148
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Blattebilar, ursäkta men vilka bilar räknar du som blattebilar?


BMW, Mercedes och Audi. Mellan modellerna!
Citera
2011-07-16, 23:08
  #149
Medlem
Finns det någon som kan förklara för TnaLa vad en brudgum är?? Men tack för en någorlunda svensk förklaring..
Citera
2011-07-16, 23:08
  #150
Medlem
Florences avatar
Snillen spekulerar i denna fråga. Zigenare, blattar, kulturberikare, norrlänningar, finnar mf. pekas ut som gärningsman/män.
I mina öron låter det snarare som ett bröllop där äktskånsk inavlad whitetrash slagit på stort och i "nyrik" anda arrangerat ett stort slottsbröllop. Sen har kanske någon fd. eller alkoholiserad släkting dykt upp och fått ett klassiskt frispel där kniven swingats.

Ok, Eslöv har klassats som en av Sveriges tråkigaste städer. Men nu snackar vi om swinging Eslöv- förvisso med kniv.Det är i Eslöv det händer saker.
Personligen tror jag att det är ett gäng WT skåningar som ballat ur. Kanske ett SD bröllop?
Citera
2011-07-16, 23:09
  #151
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Intressant är att praktiskt taget varenda sån här tråd på forumet alltid måste starta med att det "garanterat var negrer" eller liknande.

I 90% av fallen har de rätt, även i denna!

Tragiskt!
Citera
2011-07-16, 23:10
  #152
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Intressant är att praktiskt taget varenda sån här tråd på forumet alltid måste starta med att det "garanterat var negrer" eller liknande.


men det var ju blattar.. -- igen
Citera
2011-07-16, 23:10
  #153
Medlem
TnaLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-C-L
Finns det någon som kan förklara för TnaLa vad en brudgum är?? Men tack för en någorlunda svensk förklaring..

Varför behöver jag veta vad en brudgum är? Jag har inte nämnt någon sån i något av mina snedcyklande inlägg!
Citera
2011-07-16, 23:10
  #154
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Constait
Mina föräldrar var på slottsbröllopet utanför Eslöv. Det var ett persisk bröllop där själva handlingen som inträffade handlade om hämnd. Däremot inte mot bröllopsparet Utan mot brudgummans äldre bror.

Iaf när min föräldrar kom hem klockan 19.35 så berättade de följande: Brudgummans far hade gömt en kniv under armen (armhålan), och när hans äldre son var nära han hade han tagit fram kniven och stuckit sonen (alltså brudgummans äldre bror). Allting urartade och det blev ett flertal skador inne i slottet, så som antika speglar, stolar med mera förstördes...... Hennes far hade sen tagit kniven och stuckit de som gick i mot han och sedan tagit hans yngre sons arm och brutit den. Därefter hade gärningsmannen(fadern) sprungit och gömt sig inne i slottet.
Min mor nämde att hon bara fann blod där, och att brudgumman var helt förstörd och chockad. Hela hennes bröllopsklänning var täckt med blod.

Fick sedan höra lite bakgrunds fakta, om varför det skedde - Fadern var ingen älskad familjeman, utan en rätt så hatad. För tre år sedan hade han och hans äldre son (den som blev stucken) varit i Irak och revolutionerat mot det som hade hänt i Irak(de är från Iran). När amerikanerna inte behövde deras hjälp mer, var de "tvunga" att lämna landet och blev uppmanade att åka tillbaka till Iran eller någon annan stans. Sonen kunde tack vare sin familj i Sverige åka tillbaka och leva med de, medans fadern som också ville åka bort fick inte asyl (familjen ville inte ha han, pga att han misshandlande de rätt brutalt innan). Däremot när den äldre sonen lämnade sin far hade fadern sagt till han - "att han bör hålla sin vakt, att han ska ta sin hämnd". Den äldre sonen tog det mer som tomma hot. Två år senare hade fadern tagit med hjälp av FN asyl i Sverige. När fadern var på plats i Sverige försökte han göra allt för att gottgöra sin forna familj, däremot hjälpte det inte så mycket. Men så pass tiden gick så valde de att han iaf kunde komma på bröllopet och se sin dotter gifta sig (mycket pga av att de trodde han hade förändrats och att han hade bett om förlåtelse)

Men tyvärr.....


Jag tror på dig men har du något som kan backa upp din historia?!
Citera
2011-07-16, 23:11
  #155
Medlem
somjagserdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joejjeman
det är den inte...
Bilden är från Rosengård (Von Rosens väg) och är ganska gammal.
Citera
2011-07-16, 23:11
  #156
Medlem
Provokatörs avatar
Ni kan ju pröva att söka igenom lite Facebookstatusar: http://youropenbook.org/ hittade dock ingen med ordet Trollenäs

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in