2011-07-18, 22:11
Medlem
Hej,

Jag behöver förvandla en mobil till en bankdosa, enkelt sagt. Jag har sökt efter redan nuvarande applikationer men hittade ingen som har de specifikationerna jag eftersträvar. Därför behöver jag skapa en mobil applikation där jag kan göra detta.

Det är en extrem enkel sak jag vill göra, det består i princip av generera olika räknesummor av diverse input, detta då tillsammans med en nyckel som man anger när man startar programmet för första gången. Nyckeln anger man dock i krypterad först, (AES-256) så användaren som ska kunna generera giltiga räknesummor av olika indata måste först ange korrekt lösenord för att kunna dekryptera upp den faktiska nyckeln som ska användas, den dekrypterade nyckeln som används är endast dekrypterad i minnet, aldrig på någon hård disk. Hur åstadkommer jag detta enklast för maximum portabilitet? Vill att även telefoner av äldre modeller ska kunna köra programmet och det ska vara så simpelt som möjligt att installera.

Jag behöver inte något grafisk interface, mer än absolut nödvändigt, hellre fulare men mer portabilitet än tvärtom! Tänkte först JavaME, men det ska tydligen innehålla flertals buggar och vara riktigt uråldrigt. Dessutom så kunde jag inte installera JavaME SDK på min dator utan att det brakade i sönder. Programmet är tänkt att ingå i ett två stegs verifieringssystem

Tips?

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in