Citat:
Ursprungligen postat av
mohnomishe
Tack för svaret! Jo jag har också varit inne på den där sidan för Storbritannien. Men jag blir inte klok på vad de menar med "surfpaket"? I Comviq's utbud finns det vad jag kan se bara ett paket för surf utanför Sverige/EU, Amigos Allo, som gäller i 30 arabländer.
Sen har du naturligtvis rätt i att det går att utnyttja wifi på alla möjliga offentliga ställen. Och kompisen han ska bo hos har naturligtvis wifi hemma. Men som förälder vill man ju ha både hängsle och livrem nu när han drar iväg själv för första gången.
Tänker att surfpaket kan vara när man bara fyller på med surf som skall gälla med alla prisplaner t.ex 1GB för 55kr men skall du bara höra av dig lite på WhatsApp / Skype så kanske det bara går några MB när han är utomhus.
Man brukar få erbjudande på sms också för en viss mängd när man kommer fram men inte alltid så bra pris utanför EU med ett svenskt kontantkort.
Vill han inte ändra på nuvarande prisplan (fastpris) och har en mobil som kan ha 2 SIM samtidigt kan du skaffa ett till Comviq med t.ex 100kr standard på så blir det lite surf.