2011-07-19, 09:45
Bannlyst
Kan inte öppna mms, har comviq, tips?
Citera
2011-07-19, 18:14
Medlem
seta23s avatar
Hade samma problem med en gammal mobil. Det var dock inte fel på mobilen utan jag var tvungen att fixa några inställningar. Skicka ett tomt sms till 123 så kommer du få tillgång till internet/mms inställningarna.
Citera
2011-07-19, 18:45
Medlem
xayps avatar
Din telefon måste ha inställningar för att läsa/skicka mms. På Sony Ericssons hemsida kan man läsa hur man får dem. Vet inte hur det är med andra operatörer. Gissar på att det står hur man gör på telefonens tillverkares hemsida. Annars bör det stå på Comviqs hemsida.
Citera
2011-07-19, 19:56
Bannlyst
Citat:
Hade samma problem med en gammal mobil. Det var dock inte fel på mobilen utan jag var tvungen att fixa några inställningar. Skicka ett tomt sms till 123 så kommer du få tillgång till internet/mms inställningarna.

Gjorde detta. Det går fortfarande inte. Det står: "Det går inte att hämta för närvarande. Försök igen senare." Alltså likadant som tidigare.
Citera
2013-01-26, 02:25
Medlem
Gottns avatar
Fick till det till slut... Gick till settings -> Trådlöst och Nätverk -> Mobila nätverk -> klickade i "Använd paketdata" Fick varning för eventuell kostnad (brukar kosta nått öre att ta emot mms) Sen provade jag och det funkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in