2013-08-10, 19:46
Medlem
x0ms avatar
Frågan är väl: Varför röker man inte gräs?
Citera
2013-08-10, 19:47
Medlem
djpsykoss avatar
Slutade röka gräs för en del år sedan nu. Det var roligt så länge det varade, men de senaste åren har inte rökat fått plats i livet tyvärr.
Citera
2013-08-11, 14:30
Medlem
YoDudes avatar
Har slutat nu pga. studier
Citera
2013-08-12, 14:07
Medlem
Dina kompisar är fel sorts folk att använda,jag har en kompis han måste alltid röka upp allting på några dagar och kan inte spara,jag röker mycket men jag kan kontrollera,jag brukar röka hela tiden på lov men då när det är skola tar jag det lugnt.
Citera
2013-08-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mawmawmaw
När är det missbruk?
Jag skulle säga då när man är SYKISKT beroende(inte fysisk som cigg är) och man tar det som tröst och röker det bara för att slippa bry sig om saker som livet. Sen också när man kanske skulle va i skolan/jobbet och istället sitter hemma och röker.
Citera
2013-08-12, 14:19
Medlem
Citat:
Nja, finns inte någon "Alla"-människa.
Men jag menar; folk som röker vet om att det är dåligt för dem precis som de som inte gör det. Sorry om det var dåligt sagt.

Ja men ja, aggressiva. Ständigt sura och vresiga. Helt omöjliga att prata med eller att kunna ha en normal diskussion med. Träffar dem aldrig längre då allt handlar om "När ska vi rulla nästa" osv. Och ibland kan de bara spåra ur helt, bli SKITARGA för ingenting. Helt oresonliga. Detta må kanske inte gälla alla, vad vet jag.

Men vad jag vill veta är, varför man röker gräs när det uppenbarligen bara förstör folks huvuden och liv förr eller senare? :/

Man tillsätter den extra lilla kryddan i livet. Sen finns det posetiva effekter som sådana som du vägrar att tro på som ex att endocabannoids som finns i weed säger till cancer celler i hjärnan att ta självmord,minskar snabbheten av tumören i hjärnan,forskare anser att weed är botemedlet mot cancer fast folk vägrar tro det. Weed hjälper mot nästan alla sorter av cancer. Sen den vanligaste döds orsaken i världen är stress och det hjälper weed med,
Smärtor hos gamla hjälper weed med. Folk som röker weed har minskad chans att få cancer än sådana som inte röker,till och med liten minskad risk att få lugncancer.
Citera
2013-08-12, 14:24
Medlem
Citat:
Låter bra.
Min pojkvän har under vårt nu 1 1/2 år långa förhållande i stort sett inte rökt någonting alls och det har varit otroligt skönt. Inte mina business egentligen. Men nu de senaste veckorna i takt med att sommarn trillat in har han börjat igen. Det känns så jävla jobbigt. Orkar inte med mer förstörda hjärnor.
Men håll käften han borde ha dumpat dig för länge sen,rök lite brunt och mysa med honom.
"Trillat in" det låter som om du menar att det är beroende framkallande,weed och brunt är inte beroende framkallande om du tror det.
Citera
2013-08-12, 14:36
Medlem
Citat:
Alla vet att det inte finns en människa som regelbundet röker gräs och samtidigt har ett stabilt och bra liv. Nä. I slutändan, kanske inte dina första år av gräs, men om sådär 10 år så är din hjärna bara smet. Jag har sett det själv. Mina bästa killkompisar började för några år sedan röka gräs och jag märkte direkt hur aggressiva de blev, hur de helt ändrade personligheter. Visst, det verkar härligt att leva i den där ständiga dimman och på moln, men samtidigt - vadfan? De är inte på jorden längre. Och struntar i allting.

Varför röka gräs när det bara fuckar upp ens liv och personlighet helt och hållet?
Det finns en studie som säger att dom som röker weed mycket minskar risken med huvud och rygg cancer med 62% soo baaamm,shut up bitch and go to the kitchen.
Citera
2013-08-12, 14:37
Medlem
Citat:
Alla vet att det inte finns en människa som regelbundet röker gräs och samtidigt har ett stabilt och bra liv. Nä. I slutändan, kanske inte dina första år av gräs, men om sådär 10 år så är din hjärna bara smet. Jag har sett det själv. Mina bästa killkompisar började för några år sedan röka gräs och jag märkte direkt hur aggressiva de blev, hur de helt ändrade personligheter. Visst, det verkar härligt att leva i den där ständiga dimman och på moln, men samtidigt - vadfan? De är inte på jorden längre. Och struntar i allting.

Varför röka gräs när det bara fuckar upp ens liv och personlighet helt och hållet?
http://m.youtube.com/watch?v=0tghUh4...layer_embedded
Citera
2013-08-12, 14:38
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoDude
Har slutat nu pga. studier
Själv tycker jag att gräs hjälper mig med mina studier. Men alla är väl olika.
Citera
2013-08-12, 14:43
Medlem
Jag röker bara när det är fest och nån bjuder, tråkigt att sitta och tacka nej till en pipa.

Sen har jag vänner från överklass till underklass som röker, allt beror på personen om den kommer fastna och skita i jobbet eller inte. Hade inte cannabis funnits hade det varit nåt annat.
Citera
2013-08-12, 14:47
Medlem
Convicteds avatar
Röker för att lindra min ADHD då jag tycker cannabisen gör mer nytta än själva metylfenidaten/dexamfetamin som skrivs ut. Kommer aldrig sluta själv medicinera med cannabis. Spelar ingen roll för mig om det är olagligt då jag har bra tillgång till det ändå som om det vore lagligt. Tycker inte jag ens begår brott när jag brukar cannabis. Fjant lag.

Frid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in