Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2011-03-07, 08:38
  #61
Medlem
JohnRims avatar
Har nu bestämt mig för att flyga till NH och delta i porcfest. Kommer förmodligen åka lite tidigare, om kanske 2 månader eller så.
Citera
2011-03-07, 10:18
  #62
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Har nu bestämt mig för att flyga till NH och delta i porcfest. Kommer förmodligen åka lite tidigare, om kanske 2 månader eller så.

Vad roligt!
Jag tror många (inklusive mig) skulle uppskatta en liten kort avrapportering om hur det var att vara där.
Citera
2011-03-07, 10:54
  #63
Medlem
Fredrikb82s avatar
Porcfest är kul, skulle åkt om jag inte behövde lägga ner 900k-1 miljon på en liten lägenhet.

2012 skall jag och ett gäng försöka komma iväg, då är det även valår.
Citera
2011-04-03, 12:54
  #64
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Vad roligt!
Jag tror många (inklusive mig) skulle uppskatta en liten kort avrapportering om hur det var att vara där.

Kommer att skriva en rapport.

--------------------------------
Min plan är att bo på ett billigt vandrarhem eller ta kontakt med några äkta deltagare i FSP och bo hos dem för en billig peng, eller gratis .

Någon annan som ska till porcfest 2011? Vill teama up, dela på fasta kostnader, flyga dit tillsammans osv.

Let's make some shit happen.

PM till mig.
Citera
2014-07-16, 22:16
  #65
Moderator
HelgeBuks avatar
Jag har dragit igång en tråd för inspiration/samverkan/organisering inför Porcfest 2015 på ankeb.org!

Gå gärna dit och anmäl intresse för att haka på en svensk "delegation" nästa sommar!

Tidig planering = mycket tid för förberedelse och pengasparande.
Citera
2016-03-30, 22:28
  #66
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
http://www.freestateproject.org
...och 12 år senare så har organisation nått sitt mål: 20,000 Libertarians Pledge To Move to the 'Free State' of New Hampshire
Någon svennebanan som flyttat eller har planerat att flytta?
Citera
2016-04-02, 16:14
  #67
Medlem
Gamlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
...och 12 år senare så har organisation nått sitt mål

Det blir intressant att följa utvecklingen! Etatisterna och karriärpolitikerna är förstås inte glada!
Citera
2022-10-25, 15:23
  #68
Medlem
Hur har det gått?
Citera
2022-10-29, 12:42
  #69
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Hur har det gått?

Det har gått riktigt dåligt skulle jag säga.

Själv skrev jag upp mig ca 2010 med ambitionen att flytta dit så småningom, men jag har helt tappat lusten sen dess.

Det är visserligen många som flyttat dit (och många som har hunnit flytta därifrån igen) men det är fortfarande en sån försvinnande liten del av alla som bor där. Av det jag hört och läst därifrån så har de nog fått igenom vissa små frihetliga myrsteg i vissa counties/städer men knappast nåt nämnvärt...

Vill man leva så fritt som möjligt tror jag personligen på att mycket mindre enheter är en betydligt bättre väg att gå, t.ex. en by med något tiotal personer som är på samma spår och låter varandra leva som de vill och hjälper varandra med det som behövs i den mån det är möjligt. Då kan man vara vart fan som helst, t.o.m. i Kina.
Citera
2022-10-30, 19:09
  #70
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det har gått riktigt dåligt skulle jag säga.

Själv skrev jag upp mig ca 2010 med ambitionen att flytta dit så småningom, men jag har helt tappat lusten sen dess.

Det är visserligen många som flyttat dit (och många som har hunnit flytta därifrån igen) men det är fortfarande en sån försvinnande liten del av alla som bor där. Av det jag hört och läst därifrån så har de nog fått igenom vissa små frihetliga myrsteg i vissa counties/städer men knappast nåt nämnvärt...

Vill man leva så fritt som möjligt tror jag personligen på att mycket mindre enheter är en betydligt bättre väg att gå, t.ex. en by med något tiotal personer som är på samma spår och låter varandra leva som de vill och hjälper varandra med det som behövs i den mån det är möjligt. Då kan man vara vart fan som helst, t.o.m. i Kina.
Problemet med Kina och andra ställen som har en stor överhet är att man måste underkasta sig den. Det begränsar ju det frihetliga ganska rejält.

På så vis borde väl NH vara ganska bra för folk som vill leva med högre levnadsstandard och ha vanliga jobb mm.
Vet du varför folk lämnade NH?
Flyttade dom hem till barndomstrakter när dom insåg att den politiska processen är trög?

UEA skulle kanske också fungera. Låg skatt och det mesta är tillåtet. (Tja, knark är inte tillåtet kom jag just på).
Citera
2024-10-02, 23:04
  #71
Medlem
MittNyaSalivs avatar
En liten bumbelibump:

https://www.nbcboston.com/news/local...ginal/2920007/

Trevlig liten dokumentärserie, de ser ut att trivas med livet i New Hampshire.
Citera
2024-10-02, 23:08
  #72
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
En liten bumbelibump:

https://www.nbcboston.com/news/local...ginal/2920007/

Trevlig liten dokumentärserie, de ser ut att trivas med livet i New Hampshire.
Utan att jag orkar se en hel serie, hur mycket kunde libertarianerna påverka i slutändan?
Jag kan tänka mig en hel del på county-nivå och nästan ingenting på delstatsnivå.
__________________
Senast redigerad av Enterprise 2024-10-02 kl. 23:11.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in