Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-22, 14:31
  #1
Medlem
Hej jag har en pokemon 1 tidning från 1999 undrar hur mycket en sådan tidning kan bara värd.
Citera
2011-07-22, 14:45
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Den är inte värd mer än att du kan torka dig i rumpan med den.
Citera
2011-07-22, 16:23
  #3
Medlem
Frostnatts avatar
Ingenting i praktiken. Serietidningar (från 80talet och framåt) har ett väldigt begränsat samlarvärde i Sverige, och obefintligt ifall de inte är i perfekt skick. Bland tidigare nummer så beror det på vilken tidning det är. Men det rör sig fortfarande om struntsummor förutom för extremfall (första Kalle Anka osv).
Citera
2011-07-22, 18:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Ingenting i praktiken. Serietidningar (från 80talet och framåt) har ett väldigt begränsat samlarvärde i Sverige, och obefintligt ifall de inte är i perfekt skick. Bland tidigare nummer så beror det på vilken tidning det är. Men det rör sig fortfarande om struntsummor förutom för extremfall (första Kalle Anka osv).
Ok tack
Citera
2011-07-23, 13:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidingo3
Ok tack

Spara undan den 20 år till i bra skick så kanske man kan få en slant för den!
Citera
2011-07-26, 23:02
  #6
Medlem
Hail_Satans avatar
Serietidningen antar jag vi talar om här? Med färg. Den delades ut gratis i spelaffärer så något värde har den tyvärr inte.
Citera
2011-07-27, 18:58
  #7
Medlem
Hjortronsylts avatar
Det var väl den reklamserien som bara finns i fem nummer eller?
Baserat på att det är ett så begränsat antal nummer och att de kom ut i samband med lanseringen av spelen så kan du säkert om du har tur få runt 50 spänn för alla fem. Kanske till och med en hundring.
Det finns sälert någon liten unge till pokémonfantast som var för ung när de första spelen kom och som skulle vilja ha dem i sin samling...
Skulle du mot all förmodan få mer så säg till, har alla fem hemma någonstans.
Citera
2011-07-31, 15:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsylt
Det var väl den reklamserien som bara finns i fem nummer eller?
Baserat på att det är ett så begränsat antal nummer och att de kom ut i samband med lanseringen av spelen så kan du säkert om du har tur få runt 50 spänn för alla fem. Kanske till och med en hundring.
Det finns sälert någon liten unge till pokémonfantast som var för ung när de första spelen kom och som skulle vilja ha dem i sin samling...
Skulle du mot all förmodan få mer så säg till, har alla fem hemma någonstans.
Ok tack tyvärr har jag bara första så jag gör nog som någon sa innan jag sparar den i några år.
Citera
2011-07-31, 15:58
  #9
Medlem
modo24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidingo3
Hej jag har en pokemon 1 tidning från 1999 undrar hur mycket en sådan tidning kan bara värd.

haha wtf ? Bjuder en hundring om du säljer :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in