• 2
  • 3
2018-07-22, 01:23
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjalover2047
Ha det bra gott folk
Jag ser grna bilderna
Har jag frsttt det rtt att man ska koka vallmon p hg vrme till det mest av vattnet frngats, det lilla vatten man spar (ju mindre vatten man anvnder desto mer potent blir det?) filtrerar man i ett glas eller annat liknande. Sen i med vtskan i en liten form av nt slag, in i ugnen p 50-100 grader tils all vtska frsvunnit. Kvar blir en flagande substans p formens botten. Det r detta som r 'pod putty'.
Citera
2018-07-22, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Jag ser grna bilderna
Har jag frsttt det rtt att man ska koka vallmon p hg vrme till det mest av vattnet frngats, det lilla vatten man spar (ju mindre vatten man anvnder desto mer potent blir det?) filtrerar man i ett glas eller annat liknande. Sen i med vtskan i en liten form av nt slag, in i ugnen p 50-100 grader tils all vtska frsvunnit. Kvar blir en flagande substans p formens botten. Det r detta som r 'pod putty'.

Hej. Jag har skickat PM med bilder p hur det ser ut - det r en svart, tjock massa.. Flagor blir det om man glmmer bort det fr d fr man skrapa upp det med en kniv och d blir det grna flagor..

Nr du kokar vallmon br du anvnda mycket vatten och dunstar det s fyll p med mera - drefter silar du av, antingen med en vanlig metall-sil eller ngot finmaskigare eller vad du har till hands. Ju finare sil du anvnder ju mindre vxtmaterial fljer med ner i slutprodukten (Extraktet). Eftersom jag trampar snder mina "skallar" s kr jag vanlig metall-sil - hade jag mortlat eller anvnt kaffekvarn s skulle jag anvnt en mer finmaskig sil fr att sila avkoket.

Avkoket r nu fritt frn vallmo och innehller opiaterna, det r nu man kokar ner det sakta - om du vill och har tid kan du lta det sjuda ner sakta men jag upplever inte jttestor skillnad p ifall jag kokar eller lter det sjuda.. S jag kokar ner mitt p fyran (av sex p spisen).

Frsta koket silar jag av direkt ner i kastrullen dr det ska reduceras. Andra koket silar jag oftast av i en tillbringare fr att anvnda till ny frsk vallmo.. Allt beror ju p hur mycket extrakt man vill tillverka.. Hur mycket vallmo och hur mnga kok man gr allts.

Hoppas du fick bilderna, bara flja lnkarna s kan du se dem.
Senast redigerad av ganjalover2047 2018-07-22 kl. 02:24.
Citera
2018-07-22, 02:24
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjalover2047
Hej. Jag har skickat PM med bilder p hur det ser ut - det r en svart, tjock massa.. Flagor blir det om man glmmer bort det fr d fr man skrapa upp det med en kniv och d blir det grna flagor..

Du br anvnda mycket vatten frn brjan s att allt lser sig och koka minst tv ggr, andra koket kan du anvnda till nsta satsa vallmo som du kokar av och gr extrakt p.

Jag filtrerar med vanlig metall-sil men jag krossar inte vallmon s fint, trampar snder den bara liksom.. Men om du malt snder vallmon s fr du skert ut lite till eftersom mer lser sig i vattnet men d br du anvnda en silduk som man har till saftmaja typ, eller annat liknande - kanske sdana dr kaffefilter som man gr rent fungerar - tar skert tid och r pilligt men fungerar gr nog det mesta.. Men jag kr med vanlig metall-sil.. Jag vet att det kommer med lite frn vxtmaterialet d men det blir s bra nd s det gr inget.. Potent vallmo blir potent extrakt.

Jag kokar enbart p stora fina huvuden, inte p stjlkar och snt..

Hoppas du fick bilderna, bara flja lnkarna s kan du se dem.
Anvnder du inte ugn? Jag fljer denna https://mycotopia.net/topic/52318-opium-putty-tek/ dr de anvnder ugn fr att avdunsta allt ondigt vatten, men antar att det gr lika bra i kastrull.
De dr kapslarna var inte att leka med Och extraktet pminde om ropium.
Kan du frklara skillnaden p effekt mellan te gjord p tmda kapslar och extrakt?
Senast redigerad av FuGeeLala 2018-07-22 kl. 02:29.
Citera
2018-07-23, 23:29
Medlem
Ja brukar kutta av dem tjockaste sen kr ja kommer hem tar ja ett rakblad ( drar lnga slide runt om kapsel) sen kommer det ut en brunsvart vtska lgg allt du mjlkat p folie rulla till boll du har rkopium , gr te p alla rester
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in