• 1
  • 2
2011-07-29, 21:02
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalGuy
oops glömde säga gärna på Svenska

Om du ska börja programmera råder jag dig att först bli bekväm med din Engelska. Även om du hittar en bok på Svenska så kommer all dokumentation, guider, och inte minst diskussionsforum (ja, förutom detta då) att vara på Engelska.
Citera
2011-08-06, 23:43
Medlem
Jag började för några år sedan (minns inte exakt hur länge det var) med http://wiki.linuxportalen.se/index.php/Bli_ormtjusare

Den är väldigt basic och är skriven väldigt entusiastiskt vilket är trevligt. Spec. som nybörjare
Citera
2011-08-09, 14:28
Medlem
DigitalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pieorpaj
Jag började för några år sedan (minns inte exakt hur länge det var) med http://wiki.linuxportalen.se/index.php/Bli_ormtjusare

Den är väldigt basic och är skriven väldigt entusiastiskt vilket är trevligt. Spec. som nybörjare

länk nere?
Citera
2011-08-19, 15:01
Medlem
Citat:
Sista frågan innan jag börjar... Om jag gör ett program t.ex ett skämt program som jag vill skicka till min polare och skoja lite kan dem bara köra den filen som jag har skickat från t.ex gmail?

Din polare måste ha Python installerat. Du kan dock använda py2exe och kompilera filen till en windows-exe-fil.
Citera
2011-08-19, 21:25
Medlem
christerys avatar
C++ var inte dumt tänkt, nåja prova java - vilken idiot som helst kn lära sig det litagrann i alla fall - (jag är idioten och lyckades på 2 veckor).

Programmering är lika mycke ett "state of mind" som det du kan knappra ner. Sen vilket språk man använder är väl det som passar bäst. C/C++/Java/Fortran/Pascal/C# eller nåt kul i en BAT/CMD eller DCL (OpenVMS för dom som inte vet) fil kan vara kul. Beror på vad man vill göra.

Enda jag inte fattar är dom som säger att dom programmerar ASP... I VBScript eller Javascript med ASP/IIS som plattform fattar jag men att programmera i ASP...

Eller så har jag fel, skulle inte vara första gången.
Citera
2011-08-20, 02:36
Medlem
ancides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentalvoid
Din polare måste ha Python installerat. Du kan dock använda py2exe och kompilera filen till en windows-exe-fil.

Ett alternativ är pyinstaller. Det kan skapa exekverbara filer under Windows, Linux och OS X.

http://www.pyinstaller.org/
Citera
2011-09-07, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalGuy
Var ska man programmera föresten finns det något program?

Anteckningar > Py2Exe > Success.

Men innan dess kan du komma att behöva detta.

För övrigt, Python är ett bra språk, men föredrar C#. Mestadels för att jag har mer erfarenhet om det än Python.
Citera
2011-09-07, 21:24
Medlem
Eller istället för anteckningar notepad++ som ger dig lite syntax-stöd med färgläggning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in