2024-12-22, 05:31
Medlem
snusmannen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Har fått med med ett gäng med Oxynorm 5mg kapslar från ett recept efter en operation.

Under hela min vistelse så klagade jag på att smärtlindringen var inte tillräckligt när jag tog dom oralt, då sa dom istället då fixar vi så du får Oxikodon IV istället.

Och jävlar det var som natt dag både på hur mycket bättre smärtlindring det gav samt ruset var himmelskt skönt!

Nu till frågan jag vill ha svar på! Kan man på något sett göra en lösning från pulvret i kapslarna och skjuta dom?

Har pumpar & kanyler hemma men som jag läst så många skriva så måste man tydligen filtrera dom med något "filter" för att få bort bindnings medlet och ha en klar och ren lösning innan man kan injicera det.

Men vad exakt mina vänner är det för filter som behövs för detta? Går det att köpa på typ apoteket eller liknande eller finns det något annat som man köpa i affären? Eller finns det något man kan använda hemma som går att filtrera det med, kaffefilter? Vad fungerar och vad kan jag göra för att filtrera det?

Mvh Thraxx

filtret i frågan är helt enkelt bara en bomullstuss, som filtrerar bort stora äckliga bitar som inte lösts upp. man vill helst inte ha klumpar som flyter runt i ådrorna.
gör mera research och förlita dig inte fullt ut på mig
Citera
2024-12-23, 14:12
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raktinidej
Så jävla skönt å slippa morfin.
Jävla gift!.

Ot, vilka blir heroinister?
Vem fan vill bli trög och helt okapabel.

Finns inget skönare än att stänga av en stund med Herion 🥰
Citera
2024-12-25, 13:00
Medlem
Oxynorm -extremt gammalt. Risker

Har under senaste månaderna haft en egen hälsohistoria, sjukhusvistelse , smärtstillande osv. Är nu utskriven samt fått recept för egen dosering med rekommenderade mängd utav läkarn. Till saken hör att mitt liv ännu styrs av smärtan och det jag fick håller på ta slut, nästa inbokade träff är mitten Januari. Ja ni fattar.

Har liggandes några askar Oxynorm som min farsa fick då han levde och led av en tumör, den är daterad 2010. Sen en annan skriven på morsan daterad 2017 (vet inte vad hon hade). Googlade på risker och vad kan hända om man tar åldrad medicin men dessa är oöppnade professionellt förpackade. Så vad säger ni gott folk ? Ta eller återlämna ? Anledning ?
Citera
2024-12-25, 13:04
Avstängd
Vi vet ju redan att du kommer ta det, du är en av alla de som är beroende av "läkemedel", som är ett annat ord för droger.

Jag har läst tidigare att mediciner kan tappa verkningsgrad efter att det blir gammalt.
Citera
2024-12-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhlysdd
Har under senaste månaderna haft en egen hälsohistoria, sjukhusvistelse , smärtstillande osv. Är nu utskriven samt fått recept för egen dosering med rekommenderade mängd utav läkarn. Till saken hör att mitt liv ännu styrs av smärtan och det jag fick håller på ta slut, nästa inbokade träff är mitten Januari. Ja ni fattar.

Har liggandes några askar Oxynorm som min farsa fick då han levde och led av en tumör, den är daterad 2010. Sen en annan skriven på morsan daterad 2017 (vet inte vad hon hade). Googlade på risker och vad kan hända om man tar åldrad medicin men dessa är oöppnade professionellt förpackade. Så vad säger ni gott folk ? Ta eller återlämna ? Anledning ?
Det är bara att ta dom , funkar lika bra men kan ta lite längre innan det börjar kicka bara
Citera
2024-12-25, 14:03
Medlem
Nkpgisits avatar
Köpte nyss 2st 80mg Oxycontin.

Bet av en halv så får se om det händer något snart. Blir att ta dom IV imorgon.
Citera
2024-12-25, 19:30
Medlem
om man har noll tolerans, tänkte krossa 50mg till att börja med, ej för mkt?
Citera
2024-12-26, 11:36
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zopifanta1
om man har noll tolerans, tänkte krossa 50mg till att börja med, ej för mkt?
Jag tog 40mg igår och blev strörtskön och kände inte av något illamående alls denna gång
Citera
2024-12-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matemat1ern
Det är bara att ta dom , funkar lika bra men kan ta lite längre innan det börjar kicka bara
Det sant ? så gamla ?

OK tack väldigt för info och önskar dig fortsatt julefrid.
Citera
2024-12-27, 13:02
Medlem
Bara ploppa ! Bra schyssta grejer.

Jag skulle sniffa normen då de ger så lite annars, annars tuggar du då
Senast redigerad av Floruee 2024-12-27 kl. 13:03. Anledning: Glömde text
Citera
2024-12-31, 17:46
Medlem
Snorta hög dos oxy utan tolerans, hur skulle processen se ut?

Ja, rubriken säger det mesta! Hur tror ni mer erfarna att en person som aldrig har rört en opiat skulle reagera om han eller hon snortade en hög dos oxy (60-80 mg)? Eurofi och dåsighet en stund tills de högre plasma nivåerna nås i blodet för att sedan resultera i illamående, en kräkfest och eventuellt medvetslöshet? Eller tror ni att man 'däckar av' innan en börjar att spy?
Citera
2025-01-01, 19:42
Medlem
Propangandians avatar
Kommer ihåg när jag skadat mig och fick oxynorm utskrivet. Tog lite för mkt då smärtan var ganska intensiv första dygnet hemma och blev så flummig att jag trodde att dom knappt gav effekt...tog en taxi kl 5 på morgonen till akuten för att klaga och blev tillrättavisad ganska snabbt och åkte hem haha.

Lite lustigt hur "flum-känslan" inte är så stark när man verkligen behöver smärtstillande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in