Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-01-08, 15:34
  #61
Medlem
goran744s avatar
Alla mord som händer mellan människor berör mig djupt. Påminner mig hela tiden om hur skört livet egentligen är och hur rädd man skall vara om dem man älskar. OCH att man aldrig vet vem som blir det nästa offret bland alla sjuka människor som finns på denna jord.
Citera
2015-01-08, 16:09
  #62
Medlem
Är detta en retorisk fråga? Såklart utöya händelsen rör mig mest. För i helvete han dödade ju oskyldiga barn, tänk alla som inte ens fick testa alkohol än eller att köra bil.
Citera
2015-01-08, 22:44
  #63
Medlem
fullkomligt oberörd av båda
Citera
2015-01-09, 20:13
  #64
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Utöya påverkade mig något ofantligt. Jag kunde inte sova på flera dagar, satt ständigt vid nyheterna, och läste varje tidning som gick att läsa - allt för att få en större insikt i hela händelsen. Att över 70 personer fick dö för att ett psyke levde ut sina fantasier och sitt alterego, har jag svårt att förstå, men galna människor finns det gott om. Palmemordet, påverkade mig också en del, eftersom han expanderade den svenska solidaritetsrörelsen, likaså mordet på Anna Lindh, men mest massakern på Utöya.
Citera
2015-01-13, 16:13
  #65
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Utöya påverkade mig något ofantligt. Jag kunde inte sova på flera dagar, satt ständigt vid nyheterna, och läste varje tidning som gick att läsa - allt för att få en större insikt i hela händelsen. Att över 70 personer fick dö för att ett psyke levde ut sina fantasier och sitt alterego, har jag svårt att förstå, men galna människor finns det gott om. Palmemordet, påverkade mig också en del, eftersom han expanderade den svenska solidaritetsrörelsen, likaså mordet på Anna Lindh, men mest massakern på Utöya.
Med tanke på att ingen av främst falskt utpekade galningar i någotdera fallet varit ensam eller ens huvudansvarig och hur många fler oskyldiga som lika brutalt blivit tystade i efterhand då de verkliga förhållandena måste mörkas för att inte riskera stabiliteten i våra samhällen så är det knappt någon skillnad på dessa tre illdåd.
Citera
2015-01-13, 19:27
  #66
Medlem
asdfarns avatar
Vet inte varför men brydde mig allvarligt inte ett piss. Jag har mig själv att tänka på
Citera
2015-01-13, 21:53
  #67
Medlem
Ubayd-Allahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Med tanke på att ingen av främst falskt utpekade galningar i någotdera fallet varit ensam eller ens huvudansvarig och hur många fler oskyldiga som lika brutalt blivit tystade i efterhand då de verkliga förhållandena måste mörkas för att inte riskera stabiliteten i våra samhällen så är det knappt någon skillnad på dessa tre illdåd.

Det där är högst subjektiva värderingar. Du kan ju inte tillskriva mig den likgiltiga inställning som du har. Jag blev berörd av händelserna, oavsett vem eller vilka gärningsmännen var, så blev jag berörd.
Citera
2015-01-14, 11:10
  #68
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Det där är högst subjektiva värderingar. Du kan ju inte tillskriva mig den likgiltiga inställning som du har. Jag blev berörd av händelserna, oavsett vem eller vilka gärningsmännen var, så blev jag berörd.
Jag är minst lika upprörd som du över händelserna och ännu mer nu när jag långt i efterhand förstått hur alla tre händelser hade samband med varandra och på olika sätt kunde beröra mig personligen och min familj på samma gång.
Citera
2015-01-17, 18:09
  #69
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ubayd-Allah
Utöya påverkade mig något ofantligt. Jag kunde inte sova på flera dagar, satt ständigt vid nyheterna, och läste varje tidning som gick att läsa - allt för att få en större insikt i hela händelsen. Att över 70 personer fick dö för att ett psyke levde ut sina fantasier och sitt alterego, har jag svårt att förstå, men galna människor finns det gott om. Palmemordet, påverkade mig också en del, eftersom han expanderade den svenska solidaritetsrörelsen, likaså mordet på Anna Lindh, men mest massakern på Utöya.

Håller med. Berördes på samma sätt som dig. Fick t.om panikattacker och tänkte på hur galna Breivakare skulle komma till Sverige och göra attentat här.

Berördes på samma sätt när terrorattacken mot Charlie Hebdo skedde. Vet inte om jag är överkänslig eller liknande, men blir verkligen ett vrak när det sker katastrofer.
Citera
2015-01-19, 10:57
  #70
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Håller med. Berördes på samma sätt som dig. Fick t.om panikattacker och tänkte på hur galna Breivakare skulle komma till Sverige och göra attentat här.

Berördes på samma sätt när terrorattacken mot Charlie Hebdo skedde. Vet inte om jag är överkänslig eller liknande, men blir verkligen ett vrak när det sker katastrofer.
Enda sättet att rädda sitt förstånd på då det gäller händelser av denna art är att se vilken mentalitet som ligger till grund i samtliga fall där samtidigt medias rädsla för att ställa de avgörande frågorna visar vilka intressen som styr.
Citera
2018-10-10, 19:46
  #71
Medlem
islamcultofdeaths avatar
"Vilket har berört dig djupast: Palme/Anna Lindh-morden eller massakern på Utöya?"


Skulle nog svara utöya först. Det gjorde mig extremt deprimerad...

...att Ali Esbati inte var en av de sönderskjutna och dödade. Han fortsätter arbeta med sin islamistiska agenda i svensk politik.

Sen är det nog Anna Lindh. Blev väldigt ledsen att hon inte hann uppleva tortyr först innan kniven trasade sönder hennes tarmar för det som hon gjorde mot Serberna.

Palme skiter jag i.
__________________
Senast redigerad av islamcultofdeath 2018-10-10 kl. 19:55.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback