Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-04, 12:22
  #1
Medlem
Omöjligt uppdrag kanske med tanke på hur lite jag minns av serien men någon kan ju haja till o känna igen sig.

*Gissar på att jag läste tidningen för ca 15-17 år sedan.
*Kan ha varit någon typ av specialnummer, inte säker på att det var en serie som återkom.

*Huvudpersonen var lite av en Conan-typ o slaktade allt i sin väg.(motvillig hjälte)
*Hade följeslagare, en av dem var en tjej tror jag.
*Tror huvuduppdraget gick ut på att förhindra att en gammal demon(?) vaknade till liv.
*Väääääldigt våldsam och blodig action vill jag minnas, huvudperson kan ha slagits på någon arena vid ett tillfälle. Magi kan ha förekommit-
*Efter själva äventyrets slut så fanns det oxå en fristående strip med samma huvudperson som bara var en sida lång. Man får se små närbilder av honom med en avslutande bild där han typ står på en stor hög av lik efter ett blodigt slag.

Ringer det en klocka hos någon?
Citera
2011-08-04, 12:32
  #2
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duracelli
Omöjligt uppdrag kanske med tanke på hur lite jag minns av serien men någon kan ju haja till o känna igen sig.

*Gissar på att jag läste tidningen för ca 15-17 år sedan.
*Kan ha varit någon typ av specialnummer, inte säker på att det var en serie som återkom.

*Huvudpersonen var lite av en Conan-typ o slaktade allt i sin väg.(motvillig hjälte)
*Hade följeslagare, en av dem var en tjej tror jag.
*Tror huvuduppdraget gick ut på att förhindra att en gammal demon(?) vaknade till liv.
*Väääääldigt våldsam och blodig action vill jag minnas, huvudperson kan ha slagits på någon arena vid ett tillfälle. Magi kan ha förekommit-
*Efter själva äventyrets slut så fanns det oxå en fristående strip med samma huvudperson som bara var en sida lång. Man får se små närbilder av honom med en avslutande bild där han typ står på en stor hög av lik efter ett blodigt slag.

Ringer det en klocka hos någon?


Om det var en mer av en parodi på Conan så minns jag serien. En polare hade ett album och det måste ha varit 25 år sedan...
Citera
2011-08-04, 12:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Om det var en mer av en parodi på Conan så minns jag serien. En polare hade ett album och det måste ha varit 25 år sedan...

Nej någon parodi var det inte.
Den faller under katogorin vuxenserie iaf.
Citera
2011-08-04, 12:52
  #4
Medlem
Besk Bandits avatar
Kan det ha varit Sláine ?
Citera
2011-08-04, 12:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besk Bandit
Kan det ha varit Sláine ?

Efter att scrollat genom några bilder så ja det är nog fan det!
Är 99% på att det är han.
Tackar tackar, du råkar inte veta vilket specifikt nr jag kan ha haft i min ägo?
Citera
2011-08-04, 13:07
  #6
Medlem
Besk Bandits avatar
Jag har tyvärr bara en tidning med Sláine vad jag kunde se av en snabb inventering. Den jag har är Action-serien nr 3 från 1992. Hela tidningen är första delen av "Tidens Död". Äventyret fortsätter i nr 4, men tyvärr har jag ej det numret.

Jag kanske ska vara lite tydligare. Det jag menar är att det förmodligen är dessa som du har läst.
__________________
Senast redigerad av Besk Bandit 2011-08-04 kl. 13:19.
Citera
2011-08-04, 13:37
  #7
Medlem
Den här bilden känns bekant:

http://www.2000ad.org/artwork/elfric2.jpg
Citera
2011-08-04, 14:17
  #8
Medlem
Besk Bandits avatar
Inte så konstigt att den känns bekant, den är på sista sidan i nr 3 som en teaser för vad som ska komma i nästa nummer. Samt såklart (antar jag) med i nr 4.

http://img508.imageshack.us/img508/9427/sistasidan.png
Citera
2011-08-04, 14:55
  #9
Medlem
Tänk vad snabbt det gick ändå, tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in