Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-08-08, 13:06
Medlem
Mumffiss avatar
Jag strde mig mer p detta beteende tidigare i mitt liv och har med tiden blivit mer accepterande av att det r ett utbrett (om n inte mrkligt) fenomen att mnniskor tar sig frebilder som i stora drag r intetsgande. Kanske r det s att mnniskan har en frkrlek fr tomhet och ffnga

Jag r personligen dock nyfiken p hur dessa bloggar generar inkomst fr dessa bloggare? Kan ngon frklara det? r det beroende p antal kommentarer/inlgg?
Citera
2011-08-08, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumffis
Jag strde mig mer p detta beteende tidigare i mitt liv och har med tiden blivit mer accepterande av att det r ett utbrett (om n inte mrkligt) fenomen att mnniskor tar sig frebilder som i stora drag r intetsgande. Kanske r det s att mnniskan har en frkrlek fr tomhet och ffnga

Jag r personligen dock nyfiken p hur dessa bloggar generar inkomst fr dessa bloggare? Kan ngon frklara det? r det beroende p antal kommentarer/inlgg?

De tjnar oftast pengar p sin reklam. Ju fler visningar/klick/kp via reklamen desto mer pengar. Vissa tjnar per video, ju fler tittare ju mer pengar. Andra har samarbeten med fretag dr de tjnar pengar. Vissa har alla de tre grejerna.

Det r sjukt att bloggare som t.ex. Kenza drar in ca 200000 kr i mnaden (efter skatt), men bara stter undan ca 80000 p sparkonto. Resten betalar hon rkningar och shoppar fr.
Citera
2011-08-08, 15:22
Moderator
skunkensunes avatar
//S&E-►Subkulturer

mod
Citera
2011-08-08, 18:00
Medlem
Vi sger att en knd bloggare "Zandramedzta" kper en gul trja med axelvaddar p H&M och skriver p sin blogg om den - Idag var jag och shoppade, det blev en gul trja med axelvaddar. Det gr att den blir populr bland unga tjejer som ser upp till Zandramedzta, och H&M kan d betala Zandramedzta fr att hon med hjlp av sin blogg ftt gula axelvadds trjan att slja bra.

Det r vad jag tror dessa modebloggare/bloggerskor fr sina pengar ifrn, jag kan ha helt fel men de r det ja kommit fram till. rtta mig
Citera
2011-08-08, 18:15
Medlem
Hotdangs avatar
Att fra en otroligt ointressant dagbok om sitt (nstan i alla fall) tokigt monotona Svenssonliv, med inslag av klder man kpt - r bara obegripligt fr mig.

Att ta p sig klder som ngon annan designat och sedan sytt r varken hftigt eller vrt att dokumentera...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in