• 1
  • 2
2011-08-08, 11:14
Medlem
Morrissons avatar
En liknande sak har hänt mig och en kompis under tiden som vi pratade över telefonen. Fast det var ingen demonliknande röst, utan det var en gammal tant som "pratade i tungor", kan man säga. Det tycktes inte vara något specifikt språk, utan hon bara babblade på. För mig hördes hon oerhört lågt, men för min kompis hade det tydligen varit högt, som om det var någon hos mig som pratade.

Sjukt obehagligt i vilket fall! Och både han och jag har gamla telefoner, från eran då mobilkameror precis hade kommit dvs.
Citera
2011-08-08, 11:31
Medlem
Seruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisson
En liknande sak har hänt mig och en kompis under tiden som vi pratade över telefonen. Fast det var ingen demonliknande röst, utan det var en gammal tant som "pratade i tungor", kan man säga. Det tycktes inte vara något specifikt språk, utan hon bara babblade på. För mig hördes hon oerhört lågt, men för min kompis hade det tydligen varit högt, som om det var någon hos mig som pratade.

Sjukt obehagligt i vilket fall! Och både han och jag har gamla telefoner, från eran då mobilkameror precis hade kommit dvs.

Låter jävligt läskigt, slutade det när ni bröt förbindelsen?
Citera
2011-08-08, 11:37
Medlem
Morrissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serul
Låter jävligt läskigt, slutade det när ni bröt förbindelsen?

Japp, det gjorde det. Men vi kunde inte ringa varandra efteråt, utan jag blev tvungen att låna en familjemedlems telefon och ringa till kompisens hemtelefon. Det var riktigt jävla udda faktiskt!

Hennes röst, språk, tonfall och allt lät så onaturligt! Inte tillgjort på något vis, annars hade jag gärna skyllt på ledningar och annat. Så mina två gissningar är att det antingen var något övernaturligt, eller så råkade vi komma in på någon psyksjuk kvinnas telefonlinje.

Nu i efterhand ångrar jag att jag inte spelade in samtalet, det hade varit riktigt intressant att analysera det hela.
Citera
2011-08-08, 11:45
Medlem
Seruls avatar
Citat:
Japp, det gjorde det. Men vi kunde inte ringa varandra efteråt, utan jag blev tvungen att låna en familjemedlems telefon och ringa till kompisens hemtelefon. Det var riktigt jävla udda faktiskt!

Hennes röst, språk, tonfall och allt lät så onaturligt! Inte tillgjort på något vis, annars hade jag gärna skyllt på ledningar och annat. Så mina två gissningar är att det antingen var något övernaturligt, eller så råkade vi komma in på någon psyksjuk kvinnas telefonlinje.

Nu i efterhand ångrar jag att jag inte spelade in samtalet, det hade varit riktigt intressant att analysera det hela.

Galet läskigt det där alltså, speciellt att ni inte kunde ringa upp varandra! Tänkte exakt i samma banor, det var ett praktexempel på ett "demonläte" men ändå så att en person skulle impersonerat det, så satt jag tyst i några sekunder och lyssnade, försökte få kontakt med kompisen men han hördes inte alls. Skulle kunna förklara det som att vår linje blev kapad, men båda hörde samma sak. Jag som är oteknisk vet inte ens om det är möjligt att "kapa" en linje och bara tillåta utgående ljud.

Skulle spelat in det, som du säger hade det varit intressant att analysera det i efterhand, ska försöka nästa gång jag på gymmet att ringa från samma ställe till samma telefon. Kände rysningar efter jag lagt på, men det är nog bara psykologiskt från min sida.
Senast redigerad av Serul 2011-08-08 kl. 12:00.
Citera
2011-08-08, 11:48
Medlem
Morrissons avatar
Citat:
Galet läskigt det där alltså, speciellt att ni inte kunde ringa upp varandra! Tänkte exakt i samma banor, det var ett praktexempel på ett "demonläte" men trots inte det så att en person skulle impersonerat det, så satt jag tyst i några sekunder och lyssnade, försökte få kontakt med kompisen men han hördes inte alls. Skulle kunna förklara det som att vår linje blev kapad, men båda hörde samma sak. Jag som är oteknisk vet inte ens om det är möjligt att "kapa" en linje och bara tillåta utgående ljud.

Skulle spelat in det, som du säger hade det varit intressant att analysera det i efterhand, ska försöka nästa gång jag på gymmet att ringa från samma ställe till samma telefon. Kände rysningar efter jag lagt på, men det är nog bara psykologiskt från min sida.

Det har jag full förståelse för. Man fryser verkligen fast, utan någon som helst aning om vad fan det är som händer. Precis som för er, så hörde båda samma sak - men vi hörde inte varandra.

Intressant att vi båda har stött på liknande saker. Får hoppas att någon tekniktomte dyker upp i tråden och kan förklara det hela.
Citera
2011-08-08, 12:01
Medlem
Seruls avatar
Citat:
Det har jag full förståelse för. Man fryser verkligen fast, utan någon som helst aning om vad fan det är som händer. Precis som för er, så hörde båda samma sak - men vi hörde inte varandra.

Intressant att vi båda har stött på liknande saker. Får hoppas att någon tekniktomte dyker upp i tråden och kan förklara det hela.

Haha verkligen! Det kanske var dig jag ringde?
Citera
2011-08-08, 12:13
Medlem
Händer mig med lite för jämnan. Låter olika, ibland är det som att någon skriker - tänk typ som i 'the Ring' (http://www.youtube.com/watch?v=AE4GL...eature=related , vid 05:50) fast lite mer som om det var en röst - och ibland mer som bubblor under vatten... ibland lite, ja "demoniskt" skulle man väl kunna säga. Ibland försvinner allt ambience ljud, så man tror att samtalet avbrutits, för ibland klipper hela samtalet. Jag ser ingen mening med att skrämma upp sig över oljud i en mobiltelefon. Jag tror varken han eller du skojar med den andre, det är bara ingenting farligt

[edit]
Ljuden uppkommer för mig inte enkom vid avslut. Ibland uppstår de sporadiskt under samtalet. Efter snabb sökning på YouTube hittade jag även denna, i mitten/senare halvan av klippet hörs lite bättre hur det kan låta ibland. Men det låter typ lite olika varje gång, bara vissa läten som kommer oftare :P
http://www.youtube.com/watch?v=y6LXbZTdn0I
Senast redigerad av Vangaard 2011-08-08 kl. 12:18.
Citera
2011-08-08, 16:01
Medlem
Seruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vangaard
Händer mig med lite för jämnan. Låter olika, ibland är det som att någon skriker - tänk typ som i 'the Ring' (http://www.youtube.com/watch?v=AE4GL...eature=related , vid 05:50) fast lite mer som om det var en röst - och ibland mer som bubblor under vatten... ibland lite, ja "demoniskt" skulle man väl kunna säga. Ibland försvinner allt ambience ljud, så man tror att samtalet avbrutits, för ibland klipper hela samtalet. Jag ser ingen mening med att skrämma upp sig över oljud i en mobiltelefon. Jag tror varken han eller du skojar med den andre, det är bara ingenting farligt

[edit]
Ljuden uppkommer för mig inte enkom vid avslut. Ibland uppstår de sporadiskt under samtalet. Efter snabb sökning på YouTube hittade jag även denna, i mitten/senare halvan av klippet hörs lite bättre hur det kan låta ibland. Men det låter typ lite olika varje gång, bara vissa läten som kommer oftare :P
http://www.youtube.com/watch?v=y6LXbZTdn0I

Den videon var väldigt läskigt må jag säga..

Säger inte att det är någonting farligt, men intressant är det allt.
Citera
2014-04-02, 07:56
Medlem
Citat:
God kväll,

Innan idag efter träningen satt jag i omklädningsrummet och ringde min polare, vi snackade i cirka 4 minuter 30 sekunder sen försvann hans röst och en "demoniskt" läte hördes från andra ändan. Det lät som att någon gnällde och kved sig samtidigt som viskningar uppstod, kunde tyvärr inte höra vad som sas, men läskigt var det.

Lyssnade i ungefär 30 sekunder eftersom jag trodde polaren jävlades med mig, men när jag inte fick respons satt jag helt stilla och till slut klickade av samtalet. Efter jag lagt på kollade jag mig runt i rummet och inbillade mig saker som knakande i taket fast det var väl förmodligen för att jag var skiträdd.

Ringde sedan upp polaren igen och han berättade att jag bara försvunnit och han hört ungefär samma saker.

Det jag nu undrar är om det har hänt någon av er eller någon ni känner? Det var jävligt läskigt och rätt obehagligt.

Kan någon brutit sig in på linjen och jävlats med mig? Det kan ju i och för sig varit störningar men beroende på viskningarna tycker jag att det låter orimligt. Att polaren låg bakom är uteslutet då han satt och åt med familjen, tvivlar på att han skulle suttit och kvidit sig runt bordet med farsan bredvid. Men, vem vet.

Edit: Kanske hör hemma i paranormala fenomen, men underlaget kändes svagt för den forumdelen.
Jag och min partner var med om exakt samma sak igår, ljudet var precis som du beskrivit det. Min partner var uppriven efteråt och tyckte att det var fruktansvärt obehagligt. Finns det ingen som vet vad det kan vara för ljud?
Senast redigerad av summerbeachbum 2014-04-02 kl. 07:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in